به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد کلامی روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: ۵۶ واحد در حوزه کشاورزی، ۶۱ واحد در بخش صنعت، ۳۰ واحد معدنی و ۲ واحد در بخش گردشگری استان در مدت یاد شده احیا شده است.

وی با اعلام اینکه احیای ۲۴۵ واحد راکد در سال جاری برنامه ریزی شده است، اظهار امیدواری کرد: با همکاری بانک ها این مهم محقق شود.

کلامی با اشاره به اینکه در آغاز خدمت دولت سیزدهم یکهزار و ۴۰۰ واحد راکد در استان وجود داشت، گفت: با بررسی های انجام شده ۹۰۰ واحد با قابلیت احیا شناسایی و تکلیف دستگاه ها برای احیای واحدهای راکد در برنامه چهار ساله مشخص شد.

وی با اعلام اینکه در زمان حاضر ۵۰۰ واحد راکد در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد در حدود ۲۵۰ واحد به دلیل فرسوده بودن خطوط تولید و اختلافات حقوقی قابل احیا نیستند.

کلامی اظهار کرد: هدف و رسالت اصلی مدیریت استان، حمایت از تولید و رفع مشکلات واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد با هدف رونق تولید و تکمیل زنجیره ارزش است.

وی با بیان اینکه تسهیلات ستاد تسهیل و و رفع موانع تولید استان باید در زمینه حمایت از تولید و رفع مشکلات واحدهای تولیدی هزینه شود، افزود: در برخی موارد عده ای می خواهند از منابع و تسهیلات بانکی این ستاد، به بهانه تولید در جاهای دیگر استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی و مرتبط با بخش اقتصادی استان باید به این موضوع حساس باشند و از این اقدام جلوگیری کنند.

کلامی، ادامه داد: با توجه به رسالت ستاد تسهیل و رفع موانع برای حل مشکلات بخش تولید در استان، در این ستاد مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی در زمینه های مختلف مانند بیمه و امور بانکی مورد بررسی قرار می گیرد و تصمیمات لازم اتخاد می شود.

آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور بیش از چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد.

منبع: ایرنا