به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عملیات اجرایی تامین زمین و احداث مسکن دانشگاهیان دانشگاه تبریز همزمان با آغاز عملیات اجرایی ساخت ۵۹ هزار و ۵۰۰  واحد مسکونی نخبگان، اعضای هیئت علمی، کارکنان و خوابگاه‌های متاهلی و دانشگاه‌های سراسر کشور در تبریز هم آغاز شد.

دانشگاه تبریز زمینی به مساحت ۴۳ هکتار را در شرق تبریز و زمین‌های اطراف دانشکده دامپزشکی وابسته به این دانشگاه برای ساخت ۱۵۴۴ واحد مسکونی اختصاص داده است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی هم آماده سازی سایت مسکونی دانشگاه تبریز را انجام خواهد داد.

رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم با بیان این که تامین زمین و احداث مسکن دانشگاهیان این دانشگاه با هدف حل مشکل مسکن مجموعه همکاران دانشگاه انجام می‌شود افزود: دانشگاه تبریز برای به سرانجام رساندن این طرح با اداره کل مسکن و شهرسازی قرارداد امضا کرده است تا در سریع‌ترین زمان ممکن واحد‌های مسکونی دانشگاهیان ساخته شده در اختیار همکاران قرار گیرد.

به گفته نصرالله زاده طرح به گونه ایی است که برای هر ۲ همکار یک قطعه زمین برای ساخت واحد مسکونی ۲ طبقه به متراژ ۱۵۰ متر اختصاص یابد.

وی به طرح جوانی جمعیت هم اشاره کرد و گفت: در این طرح هم ۸۶۰ واحد خوابگاهی متاهلی را برای دانشجویان دانشگاه تبریز در حال ساخت داریم که ۱۲۰ واحد با ۶۰ درصد پیشرفت سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی واحدهای خوابگاهی دانشگاه صنعتی سهند هم به مساحت ۱۶ هکتار برای دانشگاهیان، اعضای هیأت علمی و خوابگاه دانشجویان متأهل امروز آغاز شد.

 منبع: خبرگزاری صدا و سیما