به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محسن دهنوی در گفت و گویی بحث سربازی و حقوق سربازان را یکی از موضوعات بسیار مهم برای مردم در بودجه سنواتی خواند و اظهار کرد: یکی از مصوبات بسیار مهم مجلس در بودجه سال آینده حقوق سرباز بود که طبق آن حقوق سربازان مجرد معادل ۶۰ درصد دریافتی پایور و حقوق متاهلین بدون فرزند نیز معادل ۹۰ درصد دریافتی پایور خواهد شد.

دهنوی اضافه کرد: به عبارت دقیق‌تر طبق مصوبه مجلس، در اجرای ماده (۴۹) قانون خدمت وظیفه عمومی ‌مصوب ۱۳۶۳.۷.۲۹، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیرعملیاتی معادل ۶۰ درصد حداقل دریافتی پایور، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی معادل ۷۵ درصد حداقل دریافتی پایور و حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه متأهل بدون فرزند معادل ۹۰ درصد حداقل دریافتی پایور است. سازمان برنامه و بودجه مکلف است کلیه اعتبارات لازم جهت اجرای این بند را در ردیف بودجه مستقل (به صورت جداگانه) ذیل ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران منظور کند.

حداقل حقوق سربازان متاهل ۹ میلیون تومان می‌شود

وی در توضیح اهمیت این مصوبه گفت: با تصویب این حکم برای سال آتی، میانگین حقوق سربازان  مجرد به ۶ میلیون تومان خواهد رسید و حداقل حقوق سربازان متاهل نیز به ۹ میلیون تومان خواهد رسید.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته بسیار مهم دیگر بحث ایجاد ردیف مستقل برای تحقق پرداخت کامل حقوق است که در سالیان قبل به دلیل عدم تفکیک ردیف بودجه مستقل، موجب پرداخت کمتر حقوق سرباز می‌شد ولی با تفکیک و ایجاد ردیف بودجه مستقل، پرداخت حقوق سرباز طبق حکم بالا به صورت کامل و بدون هیچ کم و کسری خواهد شد.

ردیف مجزا و مستقل در جهت پرداخت کامل حقوق سربازان پیش بینی شد

وی با تاکید بر اینکه مسئله سرباز و پرداخت حقوق کامل سربازان جزو خط قرمزهای مجلس بوده است، افزود: بر همین اساس ما همواره به دنبال تحقق حقوق اصلی سربازان بویم. امسال نیز با توجه به مسیر سال‌های قبل، علاوه بر اینکه به صورت کامل منابع و اعتبارات لازم برای تحقق پرداخت بدون کم و کسر حقوق سرباز برای دولت تامین شده، ردیف مجزا و مستقل در جهت پرداخت کامل حقوق سربازان پیش بینی شد که قدمی مهم و بزرگ برای پرداخت حقوق کامل سربازان به شمار می آید و کسی نمی تواند به حقوق سربازان دست زده و آن را تغییر داد؛ این حکم در شورای نگهبان نیز تایید شد و باید از ابتدای سال آتی اجرایی شود.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: از ابتدای مجلس تلاش همه نمایندگان به خصوص آقای قالیباف برای احقاق حق سربازان به عنوان خدمتگزاران بزرگ این کشور بود. در همین راستا نیز مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق و مجلس در جهت پرداخت کامل حقوق بدون هیچ‌گونه کسری در جهت تحقق این امر محسوب می شود. روز گذشته نیز بر اساس گزارش شورای نگهبان، هیچ ایرادی به این بند گرفته نشد و باید از ابتدای سال آتی به صورت کامل و بدون هیچ کم و کاستی این حکم مهم در تحقق حقوق قانونی سربازان و جوانان این کشور اجرایی شود.

منبع: ایسنا