به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، امروز در آیینی همزمان با افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، لوح ثبت جهانی کندوان به عنوان هفدهمین روستای ثبت جهانی دنیا، توسط دبیر کل سازمان جهانی گردشگری به استاندار آذربایجان شرقی اهدا شد.

زوراب پولولیکاشویلی در این آیین ضمن تبریک انتخاب کندوان به عنوان یکی از بهترین روستاهای جهان گفت: روستای جهانی کندوان ظرفیت‌های بسیاری برای جذب گردشگر دارد و هدف از انتخاب آن معرفی درست این ظرفیت‌هاست.

وی ادامه داد: شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی دارایی بسیار ارزشمندی برای عرضه و معرفی محسوب می شوند که باید اهتمام بیشتری برای معرفی آن‌ها صورت گیرد.

روستای کندوان یک نمونه از هزاران ظرفیت گردشگری استان است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: این استان سرشار از منابع و ظرفیت‌های گردشگری است که تنها یکی از آن‌ها روستای کندوان است.

مالک رحمتی روز دوشنبه، ۲۳ بهمن در بازدید از غرفه آذربایجان‌شرقی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران افزود: کندوان، اولین روستای ثبت جهانی شده گردشگری در کشور است که لوح آن امروز توسط دبیرکل سازمان جهانی گردشگری ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در آذربایجان‌شرقی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری بسیاری وجود دارد که باید به آن‌ها توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری یادآوری کرد: باید موانع را از سر راه بخش خصوصی برداریم و از ظرفیت این بخش برای توسعه صنعت گردشگری بهره‌مند شویم.

منبع: ایسنا