به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد وحیدی در جمع خبرنگاران گفت: ما امروز جلسه‌ای را با حضور استانداران و فرمانداران همه شهر‌ها برگزار کردیم تا آخرین وضعیت را برای برگزاری انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی ارزیابی کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه با تایید شورای نگهبان حدود ۱۵ هزار نفر برای انتخابات مجلس رقابت خواهند کرد، افزود: هفتاد درصد داوطلبان بین سی تا پنجاه سال هستند.  ۳.۵ میلیون نفر رای اولی داریم.

وی ادامه داد: هزار و صد استاد دانشگاه، ۲۰۰ پزشک، ۴۰۰ قاضی و حدود ۳۷۰ نماینده پیشین مجلس در این انتخابات به عنوان داوطلب حضور دارند و انشاالله حماسه بزرگتری را شاهد خواهیم بود،

وزیر کشور درباره جابه جایی شهر‌های داوطلبان نیز گفت: برای جابه جایی تا ۲۵ بهمن باید درخواست بدهند تا در طول ۵ روز بتوانند جواب نهایی را دریافت کنند.

وی درباره انتخابات الکترونیکی هم بیان کرد: احراز هویت به صورت کامل الکترونیکی خواهد بود. ولی در یک هشتم حوزه‌های انتخابیه به صورت الکترونیکی ثبت رای خواهد شد.

وحیدی خاطرنشان کرد:  آنچه در ۲۲ بهمن اتفاق افتاد بسیاری از رسانه‌های خارجی را متعجب کرد، حداقل بیست درصد افزایش مشارکت داشتیم و امیدواریم در اسفند نیز همین‌گونه باشد و با حضور پرشکوه همگان انشالله انتخابات پرشوری خواهیم داشت.

وی درباره تبلیغات زود هنگام داوطلبان نیز خاطرنشان کرد: طبق قانون یک هفته پیش از انتخابات اجازه تبلیغات داده شده است و قبل آن اگر به عنوان داوطلب اقداماتی داشته باشند خلاف قانون خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان