به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محسن فرهادی با بیان اینکه امسال بخشی از ماه‌های اسفند و فروردین با ماه مبارک رمضان همزمان شده اند، اظهار داشت: تلاش وزارت بهداشت این است که از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ با هماهنگی‌های درون بخشی و برون بخشی مانند وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، طرح سلامت نوروزی با رویکرد کنترل موارد بهداشتی مرتبط با ماه مبارک رمضان، آغاز شود.

وی ادامه داد: طرح سلامت نوروزی امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان از ۱۵ اسفند تا پایان ماه مبارک رمضان اجرایی می‌شود که طول این طرح، بیش از یک ماه خواهد بود. در این طرح، تیم‌های بازرسی و نظارتی دانشگاه‌ها از ساعت ۸ تا ۲۰ بازدیدهای بهداشتی را انجام می‌دهند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان و فعالیت مراکز تهیه و توزیع غذا، رستوران‌ها، هتل‌ها و مجتمع‌های بین راهی در بازه زمانی افطار تا سحر نیز بازرسی‌های بهداشتی همکاران ما در قالب تیم‌های سیار، تداوم خواهد داشت.

به گفته فرهادی، کنترل غذا، آب و محیط مراکز تفریحی، تفرجگاهی، اقامتی و مراکز دارای نذورات و تجمعات در مراسم‌های افطار و سحر، تالارها و رستوران‌ها در ایام ماه مبارک رمضان توسط نیروهای بهداشتی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بررسی می‌شود.

وی با اشاره به گرم‌تر شدن هوا در ایام پایانی سال و عید نوروز، خاطرنشان کرد: در این ایام، کنترل استخرها و مراکز تفریحی آبی، کنترل آب و یخ نیز در دستور کار بازرسان و تیم‌های بهداشتی قرار می‌گیرد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تشدید نظارت‌ها در روزهای پایانی سال بر توزیع نمایشگاه‌های عرضه میوه، آجیل و خشکبار خبر داد و گفت: در روزهای آخر سال، این نمایشگاه‌ها مورد بازرسی همکاران ما قرار خواهند گرفت. علاوه بر این، نظارت بر آرایشگاه‌ها و پیرایشگاه های مردانه و زنانه، قنادی‌ها و صنف خشکبار و بعد از شروع سال، تفرجگاه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی افزایش می‌یابد.

منبع: مهر