به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بابک محبوب علیلو روز سه شنبه در نشست بررسی موانع موجود در پیشرفت اجرای بزرگراه اهر – مشکین شهر، بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت های استانی در تکمیل این طرح مهم ارتباطی تاکید و اظهار کرد: مشکلات این طرح باید توسط مدیران و مسئولان استانی برطرف شود و نباید چشم به تهران دوخت.

وی افزود: این جاده ارتباطی به واسطه تردد خیل مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات و فصول گردشگری، یکی از طرح های بسیار مهم و اولویت دار آذربایجان شرقی است که باید مورد توجه دستگاه‌های متولی و مسئول قرار بگیرد.

محبوب علیلو بر لزوم تسریع در ساخت بزرگراه اهر – مشگین شهر تاکید کرد و ادامه داد: هرگونه تعلل و تاخیر در اجرای این طرح به معنی هدررفت منابع بیت المال بوده و قابل قبول نیست و اگر تاخیری هم به وجود آمده، باید جبران شود.

وی یادآور شد: برای پیشبرد طرح باید به ظرفیت های استانی نیز تکیه و توجه ویژه داشته باشیم و در عین حال تامین و تخصیص اعتبار از منابع ملی نیز باید به جد مورد پیگیری و اقدام قرار گیرد.

طرح بزرگراه اهر- مشگین‌شهر از سال ۱۳۹۷ با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی وزارت راه و شهرسازی مقرر شد تا طرح از طرف حوزه استحفاظی آذربایجان‌شرقی نیز اجرایی شود.

متاسفانه این طرح عمرانی تاکنون پیشرفت قابل توجهی نداشته است.