به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بوفه بدون فروشنده در سال‌های گذشته جزء حرکات ابتکاری در مراکز علمی به ویژه دانشگاه‌ها بود و خبر راه‌اندازی آن در مدارس را کمتر به گوش خورده بود؛ اما مدرسه شبانه‌روزی خلیج‌ فارس شهرستان اهر در اقدامی خلاقانه اقدام به افتتاح بوفه بدون فروشنده برای آزادی عمل بیشتر دانش‌آموزان، کرده است.

به گفته عبادی، مدیر دبیرستان شبانه‌روزی خلیج فارس شهرستان اهر، تقویت مهارت خویشتنداری در بین دانش‌آموزان از دیگر اهداف ایجاد این فروشگاه بوده که در ساحت اعتقادی اخلاقی سندتحول بنیادین هم به آن اشاره شده است.

دانش‌آموزان دختر مدرسه خلیج فارس، این اقدام را حرکتی فرهنگی عنوان کرده و معتقدند، این حرکت راهی برای تمرین پاکدستی و صداقت است؛ چرا که دانش‌آموزان هنگام خرید در این بوفه مانند هر جای دیگری، خدا را شاهد و ناظر بر اعمال خود می‌بینند.

 فضای این فروشگاه کاملا فرهنگی بوده و محصولات ارائه شده در آن، بخش عمده‌ای از نیازهای دانش‌آموزان این مدرسه را برطرف می‌کند و از نوشت افزار گرفته تا ملزومات حجاب و خوراکی همه و همه در کسری از ثانیه قابل خریداری از این فروشگاه بدون واسطه و بدون فروشنده است.