به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین فتحی با اشاره به اینکه مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در تاریخ ۱۷ هر ماه به حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و اعتبار آن تا تاریخ ۱۷ ماه بعد خواهد بود، گفت: این اعتبار در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود و خانوار می‌توانند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: استفاده و خرید در طرح کالابرگ الکترونیک «اختیاری» است، اما استفاده از آن موجب بهره‌مندی از یارانه‌ای اضافه‌تر برای خانوار‌ها به ازای هر فرد مبلغ ۲۲۰ هزار تومان می‌شود.

فتحی یادآور شد: برای سهولت خانوار‌ها نرم افزار و شبکه ملی اعتبار (شما) بر اساس هر کدملی راه‌اندازی شده است تا با استفاده از آن، شرایطی برای سرپرستان خانواده فراهم شود تا بتوانند مانده اعتبار یارانه خود را مشاهده کرده و از حدود چهار هزار فروشگاه در شهر‌ها و روستا‌های متصل به طرح به صورت اعتباری خرید کنند.

وی اضافه کرد: ممکن است برخی افراد در زمان مراجعه به فروشگاه، کارت‌شان را با خود همراه نداشته باشند که با شماره گیری کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میزان اعتبار باقی‌مانده به فرد را نشان می‌دهد و همچنین با کدی که به فرد داده می‌شود، فرد می‌تواند با در اختیار قرار دادن آن کد به فروشنده، خرید خود را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما