به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد خانی روز دوشنبه در خصوص طرح جهاد آبرسانی روستاهای آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با دستور رئیس جمهور و بر اساس تجربه‌های گذشته، در تداوم طرح ملی آبرسانی به روستاهای کشور و با هدف سرعت بخشیدن به روند آبرسانی به روستاها، طرح ملی جهاد آبرسانی به روستاهای محروم توسط وزارت نیرو ایجاد شد.

وی افزود: این طرح با استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور، مشارکت و هم افزایی دولت، شرکت‌ آب و فاضلاب استانی، گروه‌های جهادی، نهادها، سازمان‌ها، نیروهای مسلح و خیرین و شرکت‌های دانش بنیان تعریف شده است.

خانی گفت: در این راستا طرح جهاد آبرسانی آذربایجان شرقی در دو مرحله پیش‌بینی شد که در مرحله اول ۱۷۸ روستا و در مرحله دوم ۲۳۳ روستا در ۲۱ شهرستان از آب شرب بهداشتی پایدار بهره مند می‌شوند.

وی بیان کرد: مرحله اول طرح با دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی سپاه عاشورا در چهار شهرستان خداآفرین، کلیبر، هشترود و ورزقان از دهه فجر سال ۱۴۰۰ آغاز شده و با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وی یادآور شد: مرحله دوم نیز با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان که ره آورد سفر دوم رئیس جمهور به استان است، آغاز شده و با اجرای آن جمعیتی بالغ بر ۱۶۲ هزار و ۴۵۳ نفر از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

منبع: ایسنا