به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، وحید شادی‌نیا امروز سه شنبه در گفت‌وگویی بیان کرد: متاسفانه خطرات بی شمار استفاده از مواد محترقه توسط شهروندان جدی گرفته نمی‌شود و همه ساله شاهد صدمات جبران ناپذیر جسمی و روحی به افراد جامعه هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته در چهارشنبه آخر سال  ۴۳۷ نفر به دلیل انفجار مواد محترقه مصدوم شدند که از این تعداد ۳۳۵ نفر مرد و ۱۰۲ نفر زن بودند.

شادی نیا با بیان اینکه در سال گذشته سه نفر از مصدومان چهارشنبه سال دچار نقص عضو شدند، اظهار کرد: از مجموع مصدومان سال گذشته ۲۰۷ نفر دچار آسیب چشمی و ۲۲۷ نفر دچار سوختگی شده بودند.

سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تجمع افراد باعث افزایش رفتارهای هیجانی و بالارفتن تعداد مصدومین می شود، اظهار کرد: ۲۳۸ نفر از مصدومان سال گذشته مربوط به تماشاچیان و عابران، ۱۹۸ نفر استفاده کننده و یک نفر از پرسنل امدادگر بودند.

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها در این روزها بیشتر مراقب فرزندان خود در قبال استفاده از وسایل آتش‌زا باشند، بر نقش مهم والدین در پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه پایان سال اشاره کرد و گفت: مواد سوختنی و ترقه در در منزل نگهداری شود.

شادی نیا افزود: هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد.

منبع: ایسنا