به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اورجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان در شصت‌امین جلسه کمیسیون ایمنی راه های آذربایجان شرقی گفت: علیرغم ایمنی بالای جاده ی تازه تاسیس اهر – تبریز، تردد خودوروها از حاشیه جاده ها و کناره های بین مزارع به داخل جاده و سرعت بالای خودروهای عبوری، آمار تصادفات منجر به فوت را در این مسیر افزایش داده است.

وی با اشاره به وقوع حادثه مرگبار رانندگی اخیر در این جاده گفت: حضور مستمر و پررنگ پلیس در این مسیر، برای بازدارندگی سرعت های غیرمجاز و تخلفات رانندگی امری ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: به منظور فراهم سازی شرایط مناسب و ایمن برای مسافران نوروزی، طرح نوروزی از ۲۰ اسفند امسال تا ۱۴ نوروز ۱۴۰۳ در محورهای مواصلاتی استان اجرا می شود و در این خصوص بنا داریم از حضورِ نیروهای پلیس، راهداری و گروه های امداد و نجات تمرکزدایی و آنها را در نقاط مختلف استان مستقر کنیم.

جبارعلی ذاکری افزود: با وجود اجرای این اقدامات، فرهنگ رانندگی و رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی تنها مولفه ای است که به تنهایی می تواند از بروز بسیاری از سوانح رانندگی و تصادفات سنگین و منجر به فوت جلوگیری کند، از این رو انتظار می رود رانندگان برای ایمنی و امنیت جانِ خود و سرنشینان خودرو، خود را به رعایت قوانین ملزم بدانند.

ذاکری به استقرار ایستگاه های رفاهی در ورودی شهرها در ایام نوروز هم تاکید کرد و گفت: وجود این ایستگاه ها برای توقف کوتاه مدت رانندگان و تجدید قوای آنها و سرنشینان به خصوص در اوج زمان های بروز تصادفات، تاثیر مثبتی بر رفتار رانندگان و در نتیجه کاهش آمار تصادفات دارد.

در این جلسه، جمعی از اعضای کمیسیون ایمنی راه های آذربایجان شرقی با ارائه گزارش در حوزه کاری خود، به بیان نکته نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص افزایش ایمنی جاده های استان با شناسایی و حذف نقاط کور و حادثه خیز، نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی در برخی محورهای مواصلاتی و فرهنگ سازی برای رانندگی اصولی به خصوص در صدا و سیما پرداختند