به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر سالاری نسب درباره آغاز طرح سوخت رسانی نوروزی گفت: این طرح با هدف نظارت بر توزیع فرآورده‌ها در جایگاه‌ها آغاز شده؛ زیرا در نوروز حجم بالایی از مسافرت‌ها را داریم و مردم نیاز دارند که خدمات بهتری را در جایگاه‌های مسیر دریافت کنند.

 وی افزود: نظارت بر نحوه توزیع بنزین، میزان کارت آزاد موجود در جایگاه‌های سوخت، موارد مرتبط با ایمنی که باید حتما رعایت شود و همچنین خدمات جانبی که در جایگاه‌ها انجام می‌شود، از اهداف این طرح است.
این مقام مسئول ادامه داد: حدود یکصد گروه عملیاتی به سراسر کشور اعزام می‌شوند تا جایگاه‌ها را بررسی کنند و پیش بینی می‌شود که حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر ساعت عملیات نظارتی انجام شود.
وی تأکید کرد: این طرح تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت و گروه‌های نظارتی فعالیت ۲۴ ساعته خواهند داشت.
سالاری نسب درباره وضعیت مصرف بنزین در کشور نیز گفت: میانگین مصرف روزانه بنزین در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۱۵ میلیون لیتر بوده است. در اوج سفر‌های نوروزی در روز‌های ۲۶ و ۲۷ اسفند سال ۱۴۰۱، ۱۴۳ میلیون لیتر بنزین توزیع شد که پیش بینی می‌شود امسال نیز این اعداد و ارقام را مجدداً ثبت کنیم.
وی اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام ماه مبارک رمضان با نوروز امسال، پیش بینی دقیقی از مصرف بنزین نوروزی قابل احصاء نیست، اما فرآورده مورد نیاز را پیش بینی کردیم و در انبار‌های نفت آماده توزیع است. در همین چند روز گذشته مصرف بنزین ۱۲۷ و ۱۳۳ میلیون لیتر را هم ثبت کرده ایم.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: مشکلی از نظر تأمین فرآورده نداریم و در توزیع باید بر مسئله کارت‌های آزاد جایگاه‌ها نظارت شود که از مردم درخواست می‌کنیم، حتما کارت سوخت شخصی همراه خود داشته باشند.
وی بیان کرد: هر کارت سوخت شخصی دارای ۶۰ لیتر سهمیه هزار و ۵۰۰ تومانی و یکصد لیتر اعتبار سه هزار تومانی است و اگر فردی نیازی بیش از این داشت، می‌تواند از کارت‌های آزاد جایگاه‌ها استفاده کند که تعداد این کارت‌ها را هم ویژه ایام نوروز در جایگاه‌ها افزایش داده ایم.

منبع: نصرنیوز