به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده‌کل انتظامی صبح امروز، سه‌شنبه، در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم افزایش هزینه تخلف گفت: برآوردی که ما داریم این است که در حوادث حادثه‌ساز ۱۰ درصد از رانندگان تخلف دارند و این ۱۰ درصد هستند که اراده خود را به دیگران تحمیل می‌کنند و موجب تصادفات می‌شوند و جان آدم‌ها را به خطر می‌اندازند.

فرمانده‌کل انتظامی گفت: باور ما این است که اگر هزینه تخلفات بالا رود حتماً تخلفات کم می‌شود.

رادان تصریح کرد: در گذشته که یک زمان هزینه تخلفات رانندگی زیاد شد شاهد کم شدن تخلفات و به‌دنبال آن تصادفات بودیم اما امروز دیگر این عدد و رقم‌ها بازدارندگی ندارد و باید مجدداً تخلفات افزایش پیدا کند‌.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه “آیا هدف شما افزایش مبلغ جریمه تخلفات حادثه‌ساز است یا تمامی تخلفات رانندگی؟” گفت: هدف ما افزایش تمامی تخلفات است، این موضوع را در دولت هم برده‌ایم و توجیه‌های لازم انجام شده است.

فرمانده‌کل انتظامی ادامه داد: اساساً هر تخلفی می‌تواند ویترین اجتماعی را بد جلوه بدهد، پارک دوبل، پارک در پیاده‌روها و… تخلفاتی هستند که ویترین اجتماعی را زشت می‌کنند.

وی تأکید کرد: بنا داریم موضوع دوربین‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم، یعنی آنها تخلفات را ثبت و برای ما ارسال کنند و به‌ازای رکوردهایی که ارسال می‌کنند حق‌الزحمه بگیرند.

فرمانده‌کل انتظامی در پایان یادآور شد: طرح کنترل مجرمین با پابند و دستبند الکترونیک را در روزهای آینده کلید می‌زنیم.

منبع: تسنیم