به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرهاد فرهودی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: تجهیزات تهیه شده به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال توسط ۳۱ کامیون با همکاری قرارگاه پشتیبانی سپاه عاشورا به هنرستان‌های استان ارسال می‌شود.

مسعود سعادتی مدیرکل آموزش و پرورش استان هم با اشاره به اینکه ۴۱ درصد دانش آموزان استان در هنرستانها تحصیل می‌کنند گفت: بر اساس سیاست‌های ابلاغی باید به ۴۴ درصد برسیم.

وی ادامه داد: حدود یک دهه قبل ۳۵ درصد از دانش‌آموزان در هنرستان‌ها ثبت‌نام می‌کردند و برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش ۵۰ درصدی ثبت‌نام در هنرستان‌ها بود، خوشبختانه آموزش و پرورش استان به تازگی برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی کرده است.

سعادتی افزود: واقعیت این است که اعتبارات دولتی با وجود توجه زیاد به این موضوع کفاف نمی‌دهد و حتما باید ضمن بهره‌مندی از حمایت خیران به اجرای طرح هنرستان‌های جوار صنعت که در استانهای صنعتی موفقیت‌های زیادی در این حوزه به دست آمده و خوب پیش رفته‌اند، در استانمان توجه کنیم تا هنرستان‌ها توسط صنایع تجهیز شوند و دانش‌آموزان ضمن تضمین آینده شغلیشان برای تحصیل در هنرستان‌ها رغبت پیدا کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما