به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علت مخالفت مالک رحمتی با انتصاب مهدی اهرابی مدیر عامل جدید مس سونگون به طور صریح اعلام نشده لیکن گفته می شود انتصاب وی اخیرا با استفاده از فضای انتخاباتی بدون موافقت و هماهنگی آقای استاندار صورت گرفته است.
دو روز قبل در حالی که همه اذهان و توجهات محلی سرگرم فضای ناشی از انتخابات بود خبر انتصاب مهدی اهرابی از سوی امیر خرمی مدیرعامل شرکت ملی مس ایران رسانه ی شد.
در باره معارفه وی اخبار ضد و نقیض متشر شده برخی خبرها حاکیست که معارفه وی روز شنبه برگزار شده و اخبار دیگری حاکی از لغو این مراسم از سوی استاندار و وتوی انتصاب وی است .
مس سونگون ورزقان واقع در سی کیلومتری این شهرستان و در ۱۲۰ کیلومتری شمال تبریز یکی از ظرفیت های بالقوه اقتصادی کشور و آذربایجان شرقی ه شمار می رود.
مجموع کل ذخایر قطعی، احتمالی و ممکن در محدوده کانسار سونگون ورزقان حدود ۱/۷میلیارد تن سنگ مس با عیار ۰/۶۱٪ است .
بحث مدیریت و ضرورت منتفع شدن استان آذربایجان شرقی از برکات و آورده های مالی این معدن و ضرورت متمرکز شدن حساب های مالی آن در استان به ویژه در سال های اخیر به یکی از چالش های اساسی در سطح ملی و محلی تبدیل شده است .
باوجود تلاش های گذشته برای ایحاد شرکت مستقل مس آذربایجان و متمرکز شدن حساب های مالی آن در استان هنوز این مطالبه محلی همچنان در هاله از ابهام مانده و تحقق نیافته است.

منبع: نصرنیوز