به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی نجفی گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و کمبود آب در شهرستان اهر هرگونه کاشت درختان مثمر که نیاز به آبیاری بیشتر داشته باشند ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه در سالجاری به دلیل بحران شدید آبی و خشکسالی بسیاری از نقاط استان آذربایجان شرقی و خصوصا شهرستان اهر در بخش کشاورزی و زراعت دچار ضرر و خسارت شدند، افزود: متاسفانه با توجه به کمبود بارش.های اخیر در شهرستان اهر همچنان این مشکل برای سال آینده نیز پیش بینی شده است و در این خصوص از عموم کشاورزان و باغداران این شهرستان خواهشمندیم از کاشت درختان مثمر و توسعه باغات جدداً خودداری کنند.

وی همچنین به مشکل کمبود آب در پشت سد ستارخان اهر نیز اشاره کرد و گفت: طبق آمار در این شهرستان حدود ۸۳۵۰ هکتار باغ مثمر و غیر مثمر وجود دارد که در سالجاری بر اثر خشکسالی شدید و کمبود آب در سد ستارخان بیشتر محصولات کشاورزی و باغی این شهرستان دچار خسارت شدید شدند.

نجفی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به حفظ منابع آبی و خاکی در شهرستان اهر افزود: متاسفانه در جریان خشکسالی و کمبود شدید آب در این شهرستان، امسال حدود ۱۰ هکتار از باغات اهر به طور کلی خشک شدند.

وی گفت: کمبود شدید آب و خشکسالی همچنان در این شهرستان وجود دارد و طبق پیش بینی‌ها با توجه به عدم بارش‌های مناسب و نبود آب کافی در سد ستارخان برای سال آینده نیز با کمبود شدید آب روبرو خواهیم بود، بنابراین از باغداران و سایر بهره برداران می‌خواهیم جدا از کاشت درختان مثمر و توسعه باغات خودداری نمایند تا در آینده با مشکلی جدی در بخش کشاورزی مواجه نشویم.

منبع: ایسنا