به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اسد بابایی گفت: ۱۱۵ کتابخانه عمومی نهادی و ۴۷ کتابخانه مشارکتی در استان فعال است و تلاش می‌کنیم تا تمام روستاهای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت با کمک خیران صاحب کتابخانه شود.

وی همچنین از تکمیل و تجهیز دومین کتابخانه شهر جدید سهند با سه هزار مترمربع طی این هفته خبر داد و بیان کرد: کارهای ساختمانی کتابخانه مراغه هم با پنج هزار مترمربع مساحت به زودی آغاز می‌شود.

«بابایی» با اشاره به وجود بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان خاطرنشان کرد: هدف ما این است که تعداد کتاب‌های موجود در مخزن کتابخانه‌های عمومی استان را به میزانی برسانیم که به ازای هر نفر در استان حداقل یک جلد کتاب وجود داشته باشد.

وی به تجهیز تمام کتابخانه‌های استان به اینترنت پرسرعت بی‌سیم نیز اشاره کرد و  ادامه داد: در پویش نذر کتاب در سطح استان ۲۰ هزار جلد کتاب اهدا شد که ملکان در رتبه اول و هشترود در رتبه ۲۰ قرار داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی از شهرداران استان هم خواست تا پایان آذرماه تمام بدهی خود شامل نیم‌درصد از درآمدهای شهرداریها را به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستانها واریز کنند.

به گفته وی چهارمین مینی‌بوس کتابخانه‌ سیار هم به‌زودی در شبستر راه‌اندازی خواهد شد و ترویج روزافزون کتاب و کتابخوانی نیز با اجرای طرح‌های مختلف در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایرنا