به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی در جمع خبرنگاران با تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه اخیر جاده اهر – هریس – تبریز، گفت: پروژه ساخت این بزرگراه در آنچه که مشکلی ندارد بودجه است و هر اندازه که بودجه لازم باشد از طریق اوراق پرداخت می شود.

وی افزود: این نوع پرداخت صرفاً مختص بزرگراه اهر – هریس – تبریز نیست بلکه برای تمامی پروژه از طریق اوراق اعتبار تخصیص می یابد.

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، از تخصیص اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی به بزرگراه اهر – هریس- تبریز خبر داد و گفت: علاوه بر این بودجه که تخصیص یافته، اعتبار جدیدی نیز به زودی تخصیص خواهد یافت ولی به نظر من پیمانکاران این پروژه آنطور که باید و شاید با قدرت بر روی پروژه کار نمی کنند.

عبدالهی گفت: حالا که دولت بعد از سال ها در تامین بودجه بزرگراه اهر – هریس – تبریز امروز و فردا نمی کند و سریع اعتبار مورد نیاز را تخصیص می دهد، باید اداره کل راه و شهرسازی استان بیش از این ها برای تکمیل این بزرگراه همت به خرج دهد.

وی افزود: آن گونه که اینجا و آنجا مطرح می کنند، کندی روند احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز از نبود بودجه است که باید گفت این گونه نیست  و فقط پیمانکاران سرعت عمل ندارند.

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اعلام این که کم لطفی ها و بی توجهی هایی که در ساخت بزرگراه اهر – هریس – تبریز شده، موجب گردیده تا خانواده های بسیاری در این جاده عزیزان خود را از دست دهند، گفت: بنده از هر جایی که احساس کنم موثر خواهد بود، پیگیری می کنم ولی نهایتاً به راه و شهرسازی استان توصیه می کنم تا روند ساخت بزرگراه را تسریع ببخشد.