به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در نشست مشترک رؤسای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان اهر با مسئولان که به مناسبت روز ملی شوراها برگزار شد، با اشاره به اینکه شورا در متون دینی و دین اسلام از جایگاه ویژه و رفیعی برخوردار است، گفت: با توجه به اینکه برای رفع مشکلات و معضلات جامعه، بهره گیری از افکار گروهی به مراتب بهتر از فکر فردی است، شورای شهر و روستا بر این اساس تاسیس شد که عقلا، خردمندان، نخبگان و فرهیختگان دور هم جمع شده تا در مورد امورات متخلف شهری و روستایی بحث کنند.

وی افزود: اعضای شورا باید از نظرات و ایده های سایر مردم نیز بهره مند شوند، لذا این امر می تواند شورا را در پیشبرد اهداف و امور جاریه کمک شایانی کند.

امام جمعه اهر در ادامه با اشاره به اینکه هر اندازه مسائل معنوی در جامعه رونق یابد، همان اندازه می توانیم در برابر تهاجم فرهنگی و آسیب های اجتماعی ایستادگی کنیم، اظهار داشت: به لحاظ آن که مشکلات جامعه در مسائل معنوی و اجتماعی بیش از سایر حوزه‌هاست، بایستی در ماه مبارک رمضان و سایر ماه های سال مساجد را پر رونق تر کنیم.

آیت الله حاجی زاده بر لزوم تشویق مردم روستاها برای حضور پرشور در مراسمات ماه مبارک رمضان از سوی شوراهای اسلامی روستایی تأکید کرد و افزود: حکومت جمهوری اسلامی برای این تشکیل یافته تا احکام الهی در این کشور جاری باشد و بهترین فرصت برای موعظه و خطابه همین ماه مبارک رمضان است.

وی روستائیان را انسان هایی مؤمن، متدین و ولایتمدار خطاب کرد و یادآور شد: وقتی سخن از حمایت از کالای ایرانی می شود، یقیناً روستائیان در تحقق این شعار نقش ویژه ای دارند.

امام جمعه شهرستان اهر با اشاره به اینکه منطقه ارسباران و شهرستان اهر از لحاظ کشاورزی و دامداری مستعد است، گفت: پرداخت به موقع خسارت باغداران و کشاورزان، خرید تضمینی تولیدات کشاورزی و دام پروری و ثبات قیمت محصولات تولیدی کشاورزی روستایی از جمله مواردی است که دولتمردان برای حمایت از روستائیان بایستی انجام دهند.

آیت الله جواد حاجی زاده تصریح کرد: محرومیت روستاها دون شان نظام مقدس جمهوری اسلامی است به طوری که روستاهای ما باید چنان آباد و توسعه یافته باشند تا بتوان به خود بالید که روستاهای جمهوری اسلامی این گونه است.

آیت الله جواد حاجی زاده در پایان با بیان اینکه روستائیان با مشکلات آبی، کشاورزی و راه های ارتباطی دست و پنجه نرم می کنند که همه اینها با برنامه های مدون قابل حل است، خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی در کشور نیست که قابل حل نباشد، بلکه تمامی مشکلات با برنامه ریزی، صبر و حوصله و همت حل خواهد شد.