به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان اهر با اشاره به تصویب تعطیلی کلیه مراکز تجاری در ستاد استانی، گفت: طبق مصوبه روز گذشته ستاد استانی، کلیه مراکز تجاری، پاساژها، بازار، قهوه خانه ها، رستوران ها و هتل ها تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل و مراکز و فروشگاه های مواد غذایی، بهداشتی، داروخانه ها و سوپرمارکت ها دایر خواهد بود و اداره صمت، اتاق اصناف و پلیس اماکن عمومی در صورت تخطی صنوفی موظف به تعطیلی صنوف هستند.

وی اضافه کرد: در هفته پایانی اسفندماه مصوب کردیم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، کلیه اماکن و صنوف غیرضروری و بازار تعطیل شود ولی چون ستاد ملی اعلام کرد تصمیمی برای تعطیلی بازار و کسب و کار ندارد، ناچاراً مجبور به بازگشایی بازار و صنوف شدیم.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه ضمن قدردانی از کادر درمانی اعم از پزشکان، پرستاران و نیروی خدماتی بیمارستان و مراکز درمانی در جهت مقابله با ویروس کرونا، افزود: در این روزها کادر درمانی به دور از خانواده و ایام نوروز مشغول به مراقبت از بیماران کرونایی هستند و جهادی عمل می کنند.

محمودی ادامه داد: از زمان پیدایش ویروس کرونا، کمیته های متعددی در راستای تبعیت از ستاد مقابله با کرونا در شهرستان اهر تشکیل داده ایم و بیش از آنچه که انتظار می رفت برای مقابله با ویروس کرونا تلاش شده و حتی اخیراً در ستاد استانی از اهر به عنوان یکی از شهرستان های پیش رو در غربال گری و شناسایی بیماران کرونایی یاد شده است.

وی از غربال گری ۸۶ درصد جمعیت شهرستان اهر در راستای شناسایی بیماران خبر داد و گفت: از حدود یک ماه قبل ایستگاه های غربال گری در محورهای مواصلاتی از جمله اهر – تبریز و اهر – مشگین شهر را راه اندازی شده است و جزو اولین شهرستانی هستیم که ستاد مقابله با ویروس کرونا را تشکیل و ضدعفونی و گندزدایی سطح شهر را آغاز کرده ایم.

فرماندار اهر از آماده سازی بیمارستان قدیم، ساختمان قدیم شبکه بهداشت و درمان، خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر و میهمان سرای آموزش و پرورش و سالن های ورزشی برای ارائه خدمات درمانی در شرایط بحرانی خبر داد و گفت: امیدوارم به شرایطی بحرانی برنخوریم تا مجبور شویم برای درمان بیماران کرونایی از این اماکن استفاده کنیم.

زاهد محمودی با تاکید بر این که سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و هلال احمر در بحث غربال گری مردم شهرستان و مسافران ورودی به شهر در جاده ها همکاری خوبی دارند، یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد استانی و ملی، غربال گری و تب سنجی در جاده ها بر عهده هلال احمر بوده و نیروی انتظامی نیز بایستی در این زمینه همکاری داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای تامین امنیت روانی جامعه، از طریق کمیته فضای مجازی و کمیته عملیات روانی ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر نسبت به برخورد با فعالیت های غیرمجاز رسانه ای تشدید می شود و تمامی فعالیت های رسانه ها در مورد ویروس کرونا با هماهنگی کمیته فضای مجازی صورت می گیرد.

فرماندار شهرستان اهر در پایان از ملزم شدن دو سوم کارکنان ادارات دولتی و بانک ها به دورکاری تا ۱۵ فروردین ماه در شهرستان اهر خبر داد و گفت: غیر از ادارات خدماتی، مابقی ادارات و بانک ها ملزم هستند تا یک سوم کارکنان خود را به محل کار فرابخوانند و دو سوم دیگر کارکنان باید دورکاری کنند.