به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸، صبح جمعه بود که خبر شهادت سردار و همرزمانش به دست دولت‌های هزار چهره و اشقیای عالم، در رسانه‌ها پیچید و شوکی عظیم به جبهه مقاومت اسلامی و بر جان عاشقان سردار وارد آورد تا بار دیگر چهره بزک کرده آمریکا و دولت‌های مستکبر و سلطه‌جو، نمایان شود.

امروز سالروز آسمانی شدن ابرمرد دلیری است که پناه مظلومان و ستم‌دیدگان عالم بود، مردی که یک تنه حریف دشمن بود و شجاعانه به خط مقدم مبارزه با کفر و الحاد شتافته و چون قهرمانی ابدی، پیکار می‌کرد.

او، فرمانده دلیری بود که پابه پای رزمندگان جبهه‌ مقاومت جنگید و ایستادگی و مقاومت را به ملت‌های ظلم دیده آموخت؛ مردی که در تمامی صحنه‌ها و بحران‌ها از سیل خوزستان گرفته تا هجوم داعشیان خبیث به سوریه، عراق و… به میدان آمد و چون پدری مهربان، مصیبت‌دیدگان را در آغوش گرم خود فشرد.

سردار سلیمانی، نمونه عینی ابرقهرمان‌ قصه‌هایی است که در کتاب‌ها و داستان‌ها خواندیم، مردی که با شهادتش، اشک از دیدگان دنیا جاری کرد و قلب‌ها در سوگ او شکافتند و زبان‌ها فریاد زدند: علمدار نیامد…

سلیمانی، قهرمان ابدی دنیای ماست؛ سرداری که با شهادتش، زنده‌تر شد تا سلیمانی‌ها به پا خیزند و فریاد کشند که “سلیمانی زنده‌تر از همیشه ایستاده و ایران ملک سلیمانی‌هاست”. ابر قهرمانی که هنوز هم داغ شهادتش در قلب‌ها سرد نشده و دیدگان مومنان و آزادگان در سوگش با اشک و خون مدارا می‌کند.

سردار سلیمانی، مالک اشتر رهبری بود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به ابعاد شخصیتی و ویژگی‌های فرماندهی سردار سلیمانی، اظهار کرد: بارزترین ویژگی سردار سلیمانی، جامعیت ایشان بود. ایشان توان روحی، آینده نگری، قدرت بالای فرماندهی و مدیریت کارآمد داشته و تابع فرامین رهبر معظم انقلاب بودند.

محمدحسین فرهنگی با بیان اینکه جایگاه سردار سلیمانی برای رهبر انقلاب همان نسبت مالک اشتر برای مولای متقیان بود، گفت: مردم هم به این جایگاه سردار سلیمانی واقف بودند و حتی در نظرسنجی‌ها، از سال‌ها قبل، قاسم سلیمانی به عنوان محبوب‌ترین فرد بین شخصیت‌های سیاسی و نظامی مطرح بود.

وی با بیان اینکه بعد از شهادت ایشان در اقصی نقاط کشور و حتی سایر کشورها صحنه‌های عظیم خلق شده و بدرقه‌ای بی نظیر رقم خورد و شاید بعد از رحلت امام، شاهد چنین بدرقه‌ای نبودیم، گفت: جمعیت عظیمی گردآمدند که نه برای نماز و سوگواری، بلکه تا پاسی از شب‌ در خیابان‌ها بوده و راه و یادش را زنده نگه‌داشتند.

فرهنگی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی تاثیر بسیاری در بیداری ملت‌ها داشته و شاید آثار “شهید سلیمانی”، بیش از آثار “سردار سلیمانی” باشد، گفت: سردار سلیمانی، انسجام بین ملت‌های مسلمان را ایجاد کرد و به طور کلی شرایط خاصی در جامعه اسلامی به وجود آورد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در گفت‌وگویی، در مورد برجسته‌ترین ویژگی اخلاقی و شخصیتی سردار سلیمانی گفت: تمام اضلاع شخصیتی وی در جمله «من کان للَّه کان اللَّه له» جمع می‌شود، چراکه سردار سلیمانی شخصیتی الهی داشت و برای خدا بود، به همین دلیل خدا هم برای او بود.

حجت‌الاسلام رسول برگی با بیان اینکه وجه الرب ماندگار بوده و هرکس الهی باشد، ماندگار می‌شود، افزود: سردار سلیمانی هم چون شخصیتی الهی داشت، در قلب‌ها خواهد ماند و معتقدم در کنار سایر محاسن اخلاقی مثل عبادت، ولایت و… “الهی بودن” از بارزترین ویژگی‌های سردار سلیمانی است.

وی با اشاره به تاثیرات سردار سلیمانی بعد از شهادتشان، اظهار کرد: حضرت آقا در بیانات خود فرمودند که شهید سلیمانی برای دشمن خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است، این جمله گهربار حرف‌های بسیاری در بطن خود دارد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی بعد از شهادت خود مکتبی به روی جهانیان باز کرد، افزود: چنانچه، واقعه عاشورا مکتب حسیتی را تا قیامت باز کرده، سردار سلیمانی هم مکتبی ایجاد کرده و آن مکتب در حال بروز و ظهور واقعی خود است تا تمام افراد و اشخاص را از اقصا نقاط جهان و مذاهب مختلف به خود جذب کند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اضافه کرد: همه این تاثیرات و ماندگاری‌ها برگرفته از شخصیت الهی سردار سلیمانی است و چون مکتب او نیز الهی است، این مکتب در تمام عالم بسط و نشر داده می‌شود.

سردار سلیمانی، الگوی تمام نمای مسئول انقلابی

امام جمعه سردرود نیز در گفت‌وگویی سردار سلیمانی را الگوی تمام نمای مسئول انقلابی دانست و افزود: بعد از انقلاب اسلامی، رویش‌ها و ریزش‌های مختلفی در مسئولان کشوری داشته‌ایم و اتفاقاً دشمنان انقلاب بیشتر روی افراد معدودی که به دلایل ظرفیت کم از قطار پیشرفت انقلاب اسلامی پیاده شده‌اند، مانور می‌دهند و به طور طبیعی شخصیت‌هایی مانند سردار سلیمانی را آنچنان که شایسته است، مورد پردازش قرار نمی‌دهند.

حجت الاسلام جلیل جلیلی اضافه کرد: سردار سلیمانی نماد شخصیت تربیت یافته در مکتب امام و رهبری به عنوان الگوی مسئولان انقلابی است.

وی با بیان اینکه در مکتب سردار سلیمانی، اولین رکن برای مسئول انقلابی ولایت مداری است، افزود: در دین اسلام وظیفه امام و امت به درستی ترسیم شده است؛ یعنی بعد از باور به جایگاه الهی داشتن ولایت، وظیفه‌ای که امت به عهده دارند، اطاعت پذیری و انجام دستورات صادر شده از جانب ولایت است.

وی در مورد ولایتمداری سردار سلیمانی ادامه داد: همان چیزی که سردار در رابطه با حک عنوان “سرباز ولایت” به جای سردار در سنگ مزارشان وصیت کرده بودند. امروز مسئولان کشور باید با تبعیت از این الگوی الهی، یاد بگیرند که وظیفه سرباز در قبال فرمانده خود، تبعیت و فرمان‌برداری است، نه اینکه برای تخلف از دستورات ولایت صغرا و کبرا بچینند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شاخص دیگر سردار سلیمانی، اخلاص بود و اخلاص برآیند عقاید و باورهای عمیق دینی است، گفت: سردار سلیمانی قلبا به مبدا و معاد باور داشت و نه به صورت لقلقه زبانی و ظاهری و این امر منجر شده بود که همه کارهای خود را بر مبنای رضایت الهی تنظیم کند.

وی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی می‌دانست که دنیا محل گذر و عبور است و ارزش ماندگاری ندارد، اضافه کرد: او می‌دانست که ما خلق شده‌ایم تا در این دنیای مادی برای آخرت خود توشه کسب کنیم، از این‌رو تمام کارهایش را بر این اساس تنظیم کرده بود.

وی ادامه داد: وقتی طول حیات سیاسی ایشان را هم مرور می‌کنیم، چیزی جز باور به حق، بیان حق و عمل به حق مشاهده نمی‌کنیم، چراکه او می‌دانست باید نسبت به همه اعمال و رفتار خود در عالمی فراتر از این عالم، پاسخگو باشیم، لذا سردار خود را با عمل مخلصانه برای آن روز آماده کرده بود.

جلیلی با اشاره به روحیه مقاومت و دشمن ستیزی سردار سلیمانی، تاکید کرد: از جمله شاخصه‌های سردار سلیمانی عمل به دستور قرآن کریم و آیه “أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم” بود. سردار در طول انقلاب اسلامی و قبل از آن در عرصه‌های مبارزه با رژیم ستم شاهی، در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در عرصه بین المللی، همواره خصوصیت “مبارزه با باطل و مقاومت در مقابل استکبار و استبداد” را به طور برجسته در وجود خود تقویت کرده بود.

وی اضافه کرد: این همان روحیه‌ای است که برخی از سیاسیون در فرایند انقلاب اسلامی در مورد آن دچار فراز و فرودهایی شده بودند، اما سردار سلیمانی خط مستقیمی در مبارزه با استکبار داشت که برگرفته از آیات قرآن کریم و استراتژی امامین انقلاب بود و او هرگز از اصول اساسی دین اسلام کوتاه نیامد، البته همین شخصیتی که مانند کوه در مقابل استکبار جهانی ایستاده بود، با ضعفا و دردمندان، مهربان و با عطوفت بود.

منبع: ایسنا