به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن باقرپور در گفتگو با خبرنگاران گفت: طی ماه های گذشته و از زمان بازگشایی موزه تخصصی ادب و عرفان شهرستان اهر و بقعه شیخ شهاب الدین اهری تا امروز که حدود سه ماه می گذرد، بیش از چهار هزار گردشگر از سراسر نقاط کشور از این موزه و مکان تاریخی و گردشگری بازدید کرده اند.

وی از استقبال بی سابقه مردم شهرستان اهر و سایر شهرستان های همجوار در مراسم و آیین سنتی و قدیمی که همه ساله بعد از عزاداری های ظهر عاشورا در مزار شیخ شهاب الدین اهری انجام می شود نیز خبر داد و افزود: در بعد از ظهر عاشورای امسال بیش از ۶۵۰۰ نفر برای دادن نذورات گندم و فاتحه خوانی در این مکان تاریخی جمع شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهر در ادامه گفت: بقعه شیخ شهاب الدین اهری با مساحت ۱۴۹۷ متر مربع در مرکز باغ مزار شیخ شهاب الدین در جنوب شهر اهر واقع شده است و قدمت آن به دوره ایلخانی و صفوی بر می گردد.

باقرپور افزود: این مکان گردشگری که به نگین تاریخی اهر معروف است دارای دو مناره، ایوان بلند، سه سالن که سالن اول با سالن سوم هم قرینه بوده و در آنها آثاری از جمله کتیبه، قطعات خطی مربوط به دوره صفویه، قرآن های خطی، پیراهن منقش به آیات قرآنی، زیورآلات و غیره بوده و سالن وسطی با ارتفاع ۱۸ متر دارای گنبد انعکاس صدا، درب چوبی پاشنه گردان کتیبه دار و کشکول از قرن هشتم دارد.

وی در پایان گفت: مسجد تاریخی که دارای دست خط های قدیمی از عرفا و شعرای نامدار ایرانی از جمله عارف نباتی، شیخ بهائی و غیره می باشد و همچنین حیاط با حصار سنگی کم نظیر که آثاری با نقوش اسلیمی، خط کوفی(الله، محمد و علی) و اتاقهایی مشرف به حیاط از دیگر جاذبه های تاریخی و گردشگری این مجموعه است.