به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدا بخش روز یکشنبه در گفتگویی با اشاره به قابلیتهای ویژه شهرستان اهر در حوزه گردشگری، با اشاره به استعداد بالقوه شهرستان در حوزه گردشگری، یکی از برنامه های اولویت دار شهرستان را توسعه و حمایت از طرحهای خدمات گردشگری عنوان کرد و افزود: از طرحهای گردشگری به عنوان صنعت پاک و اشتغال زا با تمهیدات ویژه حمایت می کنیم.

رئیس کارگروه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری راه اندازی طرحهای گردشگری کشاورزی را یک اقدام بدیع و زود بازده در راستای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار ذکر و اظهار امیدواری کرد این طرحها به جهت موقعیت ویژه شهرستان در راستای رونق اقتصادی و اشتغال جوانان مورد توجه واقع شود.

وی  به آغاز عملیات اجرایی زیپ لاین منطقه گردشگری فندقلو، اخذ مجوز برای آغاز فعالیت مراکز گردشگری کشاورزی و برگزاری جلسات لازم برای برای حل مشکل هتل و نمایشگاه صنایع دستی اشاره کرد و افزود: پیگیریهای ایجاد مراکز خدمات گردشگری کشاورزی در شهرستان، منتج به نتیجه شده است و امروز شاهد اخذ مجوز و آغاز فعالیت آنها هستیم .

خدابخش تعیین مسئول مستقیم برای پیگیری  پرونده جهانی شدن بقعه شیخ شهاب الدین اهری را اقدامی مثبت در تحقق مطالبات شهرواندان در این راستا اعلام کرد و افزود در تحقق این امر مصصم هستیم تا با تشکیل جلسات تخصصی با ادارات اوقاف به عنوان متولی موقوفه  شیخ شهاب الدین و ادارات ساکن در این محل  اقداماتی در راستای موارد اعلامی در ثبت بقعه انجام دهیم.

وی همچنین پیگیری در ایجاد موزه های سنگ و مردم شناسی با برگزاری جلسات مشترک با شهرداری و میراث فرهنگی استان را  را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و افزود: مطالبات منطقه را با همراهی مردم و مسئولین پیگیری خواهیم کرد.

منبع: ایرنا