به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرگل صحاف اظهار داشت : ۷۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان، مستمری‌بگیر بوده و یا از خدمات غیرمستمری بهزیستی بهره‌مند هستند که با توجه به تعداد بالای این افراد، باید کمک به اقشار نیازمند تداوم داشته باشد.

وی یادآور شد: بالای ۹۰ درصد از فعالیت‌های بهزیستی به‌صورت مجازی و سامانه‌ای انجام می‌گیرد؛ ۱۱ سامانه ثبت و ارائه خدمت وجود دارد و این سامانه‌ها و اقدامات و نوع پوشش‌دهی افراد تحت پوشش شهرستانی مدام در حال ارزیابی است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به پرداخت متمرکز مستمری‌ها، بیان داشت: پرداخت‌های متمرکز در راستای شفاف‌سازی انجام می‌گیرد و باعث می‌شود تا با ثبت آمارها، مانع از هدررفت منابع شویم.
وی ادامه داد: بانک اطلاعاتی افراد برای راه‌اندازی نیروهای داوطلب بهزیستی نیز در دست عملیاتی است و این امر به منظور آینده‌نگری و برای بحران احتمالی آینده مراکز بهزیستی انجام می‌گیرد.
صحاب در خصوص وضعیت سلامت افراد در مراکز نگهداری بهزیستی نیز متذکر شد: با توجه به اینکه قشر آسیب‌دیده جامعه در مراکز نگهداری سکونت دارند، سهمیه بهداشت در مورد واکسن آنفلوانزا برای ۷۵ درصد این کیس‌ها تهیه و تزریق شده و برای باقی افراد نیز در حال اقدام است.

منبع: فارس