به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون علاوه بر اعتبارات جاری بخش مسکن، مبلغ ۱۵ میلیارد تومان نیز به صورت ویژه برای تأمین ودیعه مسکن مددجویان و دیگر نیازمندان اختصاص یافته است.

وی در خصوص تأثیر کرونا در وضعیت معیشتی نیازمندان اظهار داشت: کرونا در کنار تاثیر بر سلامتی و تهدید جان مردم یک آسیب مهم بر اقتصاد خانوار نیز بود بنابراین با شیوع بیماری کرونا  تعداد مراجعات به کمیته امداد افزایش یافت که بخش قابل توجهی از مراجعین بعلت گرانی مسکن و اجاره آن متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن بودند.

کلامی با تاکید بر حمایت از بخش عمده ای از مراجعین، گفت: در ۹ ماهه نخست سال ۹۹ از ۹۱۰ خانوار در سطح استان در قالب ودیعه مسکن حمایت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: ۴۹۷ خانوار نیز در استان پشت نوبت برای دریافت ودیعه مسکن هستند.

وی همچنین در ارتباط با تسهیلات کارگشایی (وام ضروری) به مددجویان و آسیب دیدگان از شرایط کرونایی نیز گفت: از ابتدای سالجاری تا نیمه اول آذرماه مبلغ ۸/۳۷ میلیارد تومان به ۶۲۶۳ نیازمند تحت حمایت و غیرتحت حمایت پرداخت شده است.

کلامی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که در این زمینه برای اقتصاد اقشار آسیب پذیر به وجود آمد تمهیداتی نیز برای بخشی از نیازمندان غیرمددجو ارایه گردیده است.