به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش فرماندار اهر در نشست مشترک با مسئولان دست‌اندرکار در حوزه بهداشت و درمان و اهالی رسانه،  احیای خدمات گذشتگان و افراد تأثیرگذاری که در پیشرفت و توسعه کشور و یا منطقه منشأ خیر و برکت در حوزه‌های مختلف شده بازشناسی آن را به نسل جدید ضروری برشمرد.

وی افزود: خوشبختانه ارسباران با مرکزیت شهرستان اهر خاستگاه فرهیختگان و نخبگانی است که در طول تاریخ  در حوزه‌های مختلف فرهنگی،اجتماعی، تاریخی و دینی منشأ خدمات ویژه در سطح ملی بوده‌اند که ضرورت دارد در این زمینه گام‌های عملی از سوی دستگاه‌های مرتبط برداشته شود.

فرماندار اهر نقش اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را در تحقق این امر مهم ارزیابی کرد و افزود: هنرمندان با زبان می‌توانند به نحو شایسته نسبت به معرفی مفاخر اقدام کنند.

وی همچنین از مسئولان صداو سیمای استانی و شبکه استانی سهند در خواست کرد با برنامه‌سازی لازم نسبت به معرفی فرهیختگان و عالمان دینی و مفاخر منطقه نقش موثر خود را ایفا کند و به مطالبه به حق مردم و مسئولان منطقه اقدامات عملی انجام دهد.

خدابخش از دست‌اندرکاران جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران خواست در پنجاهمین سال وفات دکتر حسن اهری بنیانگذار بیمارستان طبی کودکان ایران که در درمان و ایجاد مرکزی ویژه برای کودکان ایران نقش اساسی داشته است برنامه‌سازی کنند.