به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، غلامرضا قنبری اظهار داشت: براساس آمار و گزارش حوادث سال گذشته، در پی وقوع ۲۴۷ حادثه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی توسط مشترکین گاز استان، ۵۶ نفر جان خود را از دست داده و ۶۶ نفر با مصدومیت جدّی روبرو گردیده و این در حالیست که این آمار به نسبت سال ۹۸، رشد ۴۷/۳۶ درصدی در میزان فوتی ها را داشته است.
وی در تشریح علل و آمار حوادث ناشی از گاز در سال ۹۹ اظهار داشت: کماکان نشت گاز از شیر مصرف به دلیل عدم نصب درپوش/ بست به تعداد ۸۶ مورد و نشت از شیلنگ گاز به علت بریدگی/ پوسیدگی شیلنگ به تعداد ۴۹ مورد، بیشترین علل حوادث ناشی از آتش سوزی و انفجار و عدم نصب اصولی دودکش به تعداد ۸ مورد از علل حوادث ناشی از گازگرفتگی می‌باشد.
سخنگوی شرکت گاز استان افزود: سال گذشته علاوه بر همه‌گیری بیماری کرونا، سهل‌انگاری مشترکین در استفاده ایمن از گاز طبیعی نیز مخاطرات مشابهی برای هم استانی های عزیز داشته و کوچکترین غفلت و عدم رعایت الزامات، چندین خانواده را داغدار نموده است.
وی ادامه داد: بیشترین تعداد حوادث در مرکز استان مربوط به اداره گاز منطقه دو با ۲۷ مورد و مناطق سه و چهار با ۲۱ مورد و در شهرستان ها، مربوط به مراغه با ۲۲ مورد و سراب با ۱۷ مورد می باشد.
قنبری در پایان از تمامی مشترکین گاز درخواست نمود: با مشارکت عمومی و توجه جدی و رعایت دقیق نکات ایمنی و مصرف بهینه، شرکت گاز استان را در توزیع نعمت پاک و ایمن گاز در اقصی نقاط استان یاری رسانند.