به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر سمساری در نشست با تعدادی از کارفرمایان استان که برای بررسی مشکلات و پیگیری پشتیبانی و مانع زدایی از صنایع استان برگزار شد، از طرح بخشودگی جرائم واحدهای تولیدی تا ۴ ماه اول سال خبر داد و اظهار داشت: واحدهای تولیدی و کارگاه‌های اشتغال در آذربایجان شرقی حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان بدهی معوقه دارند که برای حفظ اشتغال و امنیت کارگران، این بدهی تا ۴ ماه فرصت اعطا شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون نفر از جمعیت استان آذربایجان شرقی تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی هستند، افزود: با احساب اعضای خانواده بیمه شدگان تأمین اجتماعی، بیش از ۵۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه ۴۰۸ هزار نفر به صورت بیمه اجباری تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند، گفت: ۲۷۸ هزار بیمه شده خاص از خدمات تأمین اجتماعی در استان بهره مند می‌شوند.

وی از پرداخت مستمری به ۲۰۷ هزار نفر بازنشسته، بیمه بیکاری، از کارافتادگی و… در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: سال گذشته برای ۲۰۷ هزار نفر مستمری بگیر بیش از ۴ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت شده است.

سمساری با بیان اینکه تأمین اجتماعی استان در سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان برای درمان و خدمات مختلف هزینه کرده است، ادامه داد: میزان هزینه در این استان بیش از درآمد است لذا بدون پشتیبانی سازمان مرکزی تأمین اجتماعی، پرداخت هزینه‌های درمانی و… با مشکل مواجه می‌شد.

وی، نسبت استاندارد نیروی شاغل به بازنشسته را ۷ شاغل بازای هر بازنشسته عنوان کرد و گفت: این تناسب در استان عدد کمی است و نسبت نیروی کار به بازنشسته ۴.۳ نفر است که باید با تقویت تولید و اشتغال، این عدد را در استان به استاندارد و میانگین کشوری برسانیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی از اجرای مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی خبر داد و خاطر نشان کرد: مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با احکام اردیبهشت ماه اعمال خواهد شد.

منبع: تسنیم