به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، این طرحها شامل گلخانه، گاوداری، خط انتقال آب به اراضی کشاورزی و سیستم آبیاری قطره‌ای به ارزش ۷ میلیارد تومان است.

واحد گلخانه هیدروپونیک در سطح ۳۰۰۰ مترمربع و با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، ۴ واحد گلخانه در روستاهای کوسه‌لر، قلندر و جوبند در مساحت ۱۲۰۰ مترمربع با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان، طرح آبیاری قطره‌ای روستای کقالق در مساحت ۳.۳ هکتار با اعتبار ۶۰ میلیون تومان، ۲ مورد گاوداری ۴۴ رأسی با اعتبار ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در روستای شله‌بران و خط انتقال آبیاری در روستای خداوردی کندی به ارزش ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان طرحهایی بود که در اهر افتتاح شد.

مدیر جهاد کشاورزی اهر در این مراسم ضمن تاکید در گسترش واحدهای گلخانه ای در این شهرستان در راستای کاهش مصرف آب کشاورزی و تولید بیشتر محصول، از افتتاح ۵ واحد گلخانه و یک طرح آبیاری قطره‌ای در این شهرستان خبر داد.

محمد اسدی گفت: واحدهای گلخانه افتتاح شده شامل یک واحد گلخانه هیدروپونیک در سطح ۳۰۰۰ متر مربع، ۴ واحد گلخانه در روستاهای جوبند، کوسه‌لر و قلندر با مساحت ۱۲۰۰ مترمربع و طرح آبیاری قطره‌ای روستای کقالق است.

وی افزود: برای بهره برداری از این واحدهای گلخانه‌ای و طرح آبیاری قطره‌ای بیش از ۲۷ میلیارد ریال هزینه شده است.