به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام والمسلین محمدعلی ال هاشم روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی با تاکید بر اینکه ترویج مکتب شهید سلیمانی، گام بلند در راستای صیانت از شعائر، آرمان ها و  اهداف انقلاب و اسلام است، گفت: در این زمینه باید هنرمندان، شعرا و مداحان و اهل قلم وارد میدان شده و آثار فاخر از خودبه یادگار بگذارند.
وی رسالت حوزویان و دانشگاهیان در ترویج و گسترش مکتب شهد سلیمانی را بسیار خطیر دانست و اظهار داشت: باید توجه داشت که انتقال این مکتب ناب اسلامی و انقلابی به نسل های جدید و جوان و آینده بدون داشتن استراتژی مناسب و هدفمند در فضای مجازی ممکن نیست و در این زمینه باید فعال تر عمل کرد.
آل هاشم شناساندن این مکتب را منوط به فعال تر شدن در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برشمرد و با بیان اینکه امروز تولید فراورده های دیجیتالی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، یادآور شد: فضای مجازی خط مقدم تقابل با توطئه های دشمنان است و اگر در این زمینه تعلل کنیم نمی توان مقابل توطئه ها ایستاد.
وی با اشاره به ویژگی های شهید سلیمانی از وی به عنوان قهرمان ملی ایرانیان یاد کرد و ادامه داد: امنیت امروز مرزهای ایران اسلامی مدیون دلاوری ها و رشادت های سربازان اسلام همچون شهید سلیمانی است و باید قدردان این شهید والامقام باشیم.
آل هاشم با تاکید بر اینکه ترویج مکتب بدون گفتمان حاصل نمی شود، گفت: گفتمان شهید سلیمانی، مقاومت و انقلابی گری است و او در سراسر زندگی خود نشان داد که به مقام، پست و دنیا فکر نمی کند؛ به واقع او مرد میدان جنگ و مخلص بود که در راه خدا عشق بازی می کرد.
وی از روز ۱۳ دی به عنوان یکی از یوم الله های دوران انقلاب اسلامی یاد کرد و با اشاره به توطئه های مختلف استکبار جهانی علیه نظام اسلامی، اظهار داشت: طی این سال ها، دشمنان به سرگردگی آمریکای جنایتکار با انواع دسیسه ها و ترفندها سعی در به زانو در آوردن نظام داشته اند که هر بار دست الهی مانع شده و جمهوری اسلامی با صلابت و اقتدار به راه خود همچنان ادامه می دهد.
آل هاشم ادامه داد: همه جهانیان در روز شهادت سردار سلیمانی فارغ از هر گونه گرایشات سیاسی، مذهبی و اجتماعی داغدار شده و متحد و یکپارچه از جنایت های استکبار و آمریکا اعلام انزجار کردند و این گردهمایی امت اسلام  در ایران و عراق و سایر کشورها نشان داد که آزادی خواهان جهان حول محور حق در مبارزه با باطل متحد هستند.
وی تشریح کرد: خون شهید سلیمانی شورآفرینانه در اقصی نقاط جهان شعورآفرین شد و این بزرگ ترین حاصل این خون پاک است.
فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم از شهید سلیمانی به عنوان مالک اشتر و سرباز واقعی ولایت نام برد که پس از سپری شدن دو سال از شهادت وی، تمامی آزادی خواهنان جهان به او افتخار می کنند و عزت و شرف خود را مدیون این شهید می دانند.
سردار اصغر عباسقلی زاده اظهار داشت: شهید سلیمانی با شهادت خود باعث تنفر  جهانیان از استکبار جهانی و افتخار مسلمانان شد که اتحاد جهان اسلام حاصل این شهادت است.

منبع: ایرنا