به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، با افتتاح این طرحها که با مشارکت ۵۰ درصدی خیران مدرسه ساز استان احداث شده، ۵۵۰ کلاس درس به فضای آموزشی استان افزوده شد.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این طرحها گفت: خیرانی که از مال و منال خود برای همنوعان و آب و خاک خود هزینه میکنند و نمی خواهند دیده شوند اوج کرامت انسانی را به نمایش می گذارند و این هنر بزرگی است.

عابدین خرّم اضافه کرد: ما دست انسان‌های خیّر را می‌بوسیم که رضایت خدا را با هیچ چیز معامله نمی‌کنند و به مقام معنوی آنها درود می‌فرستیم.

وی افزود: انسان‌های بلندآوازه در استان ما کم نیستند و الگوهای جامعه تلقی می‌شوند که امیدوارم چنین الگوهایی همواره تکثیر شوند و مردم ما از آنها بی‌بهره نباشند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم بهبود فضاها و زیرساخت‌های آموزشی طبق سند تحول آموزش و پرورش، گفت: دولت مردمی در این راستا کمر همت بسته است و ان‌شاءالله در سه سال آتی پایان مدارس کانکسی را در استان جشن خواهیم گرفت که این مهم جز با همت دولت و خیرین بزرگوار محقق نخواهد شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان هم در این مراسم گفت: در حال حاضر ۹۲۰ خیر حقیقی، ۱۴۴ خیر حقوقی و ۱۵ بانک دولتی و غیردولتی کمک‌حال نوسازی مدارس استان هستند و علاوه بر ۴ برابر شدن اعتبارات این حوزه، میزان تعهد خیران هم ۱.۵ برابر شده است.

صدقی افزود : شاخص فضای آموزشی در استان ما ۵ و هفت دهم و در کشور ۵ و دو دهم است ولی تا رسیدن به استاندارد ۸ متر مربع فاصله داریم.

وی گفت : ۳۵۰ مدرسه کانکسی و حدود ۱۰۰ مدرسه سنگی در استان وجود دارد که تلاش داریم در سه چهار سال آینده این تعداد را به صفر برسانیم.

۲۹۵۰ طرح آموزشی با ۱۳۴۵۰ کلاس درس امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور به صورت همزمان در سراسر کشور افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما