به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، در این نشست که با حضور محسن نریمان رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل این سازمان و مشاور عالی، معاون توسعه و اکتشافات و مجری طرح فرابری شرکت بابک مس ایرانیان برگزار شد، طرح سرمایه‌گذاری این شرکت بررسی شد.
بر اساس این طرح قرار است شرکت بابک مس ایرانیان با سرمایه‌گذاری ۶۱۰۰‌میلیارد تومان در زمینه تولید مس در ارس فعالیت کند و ظرفیت تولید سالانه ۵۰‌هزار تن مس کاتد را دارد که عمده این محصولات صادر خواهد شد.
محصولات نهایی این شرکت تولید لوله‌‌‌های LWC «کویل»، pancahe«کلاف» و straight «شاخه» است، کاملا سازگار با محیط‌زیست است.
روش تولید مس در این شرکت بیولیچینگ و بدون نیاز به استفاده از کوره و ذوب کردن است و با کمک باکتری‌‌‌های خاصی صورت می‌گیرد.
محصولات این شرکت در صنایع برودتی و حرارتی، لوازم‌خانگی، لوله‌کشی آب و گاز، رادیاتورسازی، صنایع برق، پانل‌‌‌های خورشیدی و صنعت خودرو کاربرد دارد.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس و رئیس کمیسیون اقتصادی این سازمان درباره این طرح گفت: این واحد بزرگ تولیدی در زمینی به مساحت حدود ۱۰۰ هکتار احداث خواهد شد و سوله و مخزن‌‌‌های آن ۶۰درصد از فضای این مجموعه را اشغال خواهد کرد.
بابک عبدل‌‌‌نژاد افزود: با راه‌‌‌اندازی این کارخانه، مواد اولیه موردنیاز از معادن مختلف داخلی و خارجی شامل مس سونگون و ارمنستان تامین خواهد شد.
وی افزود: این طرح در کمیته فنی در حال بررسی است و با تصویب و راه‌اندازی آن برای ۶۰۰ نفر به طور مستقیم و بیش از ۳۰۰۰ نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

منبع: آناج