به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، امیر تقی زاده در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه به مناسبت هفته جوان ضمن گرامیداشت این هفته، با  بیان اینکه در همه مناسبت ها اقدامات ویژه ای از سوی این حوزه انجام می شود، گفت: تمام تلاش ما بر این است که در تمامی مناسبت ها فعالیت های خاصی داشته باشیم به عنوان مثال در شب یلدا با حضور در یکی از مراکز نگهداری از کودکان اوتیسم برنامه وِیژه ای برگزار کردیم و پیش از آن نیز در یکی از پادگان های نظامی حضور یافته و هدایای ورزشی به جوانان اعطا کردیم. همچنین در روز پرستار همایش پیاده روی و جشن تجلیل از مدافعان سلامت برگزار کردیم و پیش از آن نیز اقدامات گسترده ای در مناسبت های خاص انجام دادیم.
تقی زاده در ادامه افزود: در سال های قبل از کرونا برخی فرهنگ سازی هایی صورت گرفت که از جمله آن به فرهنگ نظافت بعد از پایان بازی در استادیوم یادگار امام تبریز یا آبیاری درختان محوطه این استادیوم با باقی مانده اب معدنی های به جا مانده از بازی می توان اشاره کرد که در مجموع تاکنون ۵۰۵۳ برنامه با مشارکت بیش از ۲۴۶ هزار نفر انجام گرفته است.
وی همچنین با بیان اینکه جوانان زینت یک جامعه هستند خاطر نشان کرد: اگر در یک جامعه ای جوان نباشد یا کم باشد همواره با عدم پویایی و شادابی همراه خواهد بود و امنیت و نیروی اقتصادی کشور وابسته به جوانان است. در بین این جوانان برخی ها هستند که به عنوان الگو مطرح می شوند که وظیفه ما هم این است که این جوانان را به بهترین نحو ممکن معرفی کنیم و به آنها بها دهیم.
وی افزود: اولین برنامه هفته جوانان را هم به حضور مستمر جوانان در مراکزی همچون مراکز سالمندان اختصاص دادیم. البته با برخی از آرایشگران هماهنگ شده است تا در آستانه عید نوروز به پیرایش سالمندان بپردازند و سعی می کنیم این اقدامات در ادامه هم تداوم داشته باشد که اسم این طرح سالمندان امروز، تجربه های دیروز می باشد.
امیر تقی زاده در خصوص تسهیلات ازدواج اظهار داشت: هر ماه از بانک مرکزی آمار هایی در این زمینه دریافت و در اختیار شورای هماهنگی بانک ها قرار می دهیم تا افرادی که در صف انتظار وام هستند و وام دریافت نکرده اند، از دلیل آن اطلاع یابند و این مشکل حل شود. خوشبختانه در سال گذشته ۸۹ درصد افرادی که در وام ازدواج ثبت نام کرده بودند، تسهیلات خود را دریافت و از ابتدای امسال ۹۰ درصد افراد وام ازدواج خود را دریافت کردند.
معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان در پایان گفت: در سال های گذشته ابتکاری که در استان بکار بردیم این است که دبیرخانه کمیته نیروهای مسلح را تشکیل دادیم و در این دبیرخانه مقرر شد تا سربازان، پرسنل و خانواده نیروهای مسلح در برنامه هایی همچون کارگاه های ازدواج، مشاوره های رایگان و اردوی راهیان امید حضور داشته باشند و اتفاق خوشایندی که صورت گرفت این است که در تمامی پادگان ها آموزش هایی ارائه و گواهینامه مهارت به سربازان اعطا می شود.

منبع: نصرنیوز