به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حمید منجم در نشست خبری به مناسبت یک صدمین سالگرد تاسیس هلال احمر در ایران گفت: امسال مجوز احداث ۹ پایگاه امدادی جدید را اخذ کرده‌ایم و ساماندهی منابع انسانی رویکرد اصلی مدیریتی این جمعیت است و ۴۰ درصد پست‌های سازمانی ما در استان خالی است و با ۶۰ درصد ظرفیت نیروی انسانی کار می‌کنیم.

وی ادامه داد: با وجود این مشکل خللی در انجام امور مربوطه نداریم با این حال تلاش خواهیم کرد جایگاه نیرو‌های متعهد را که با حق الزحمه‌های ناچیز فعالیت می‌کنند ارتقا دهیم.

منجم با بیان اینکه مجموعه هلال احمر استان در حال حاضر با مشکلاتی جدی مواجه است و تبیین و جلب مشارکت مردمی برای حل آن‌ها الزامی است افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر کمک‌های مردمی به این نهاد کاهش یافته و سیاست ما در این زمینه افزایش مشارکت‌های مردمی، خیران و بازاریان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بعد از زلزله ورزقان جمعیت هلال احمر استان از لحاظ لجستیکی و پشتیبانی مستهلک شده و توان محدودی داریم و برای امدادرسانی مناسب در حوادث مشابه، باید این بخش ارتقا یابد.
وی گفت: با همراهی نمایندگان و مسئولان استان قول سهم بودجه‌ای مناسبی در این خصوص گرفته شده که تلاش می‌کنیم تخصیص آن نهایی شود.

وی با اشاره به اینکه انبار‌های امدادی هلال احمر استان در ۱۲ سال اخیر پر نشده بود افزود: با مصوبه جدید دولت حجم منابع ذخیره‌ای از یک درصد جمعیت استان به ۲ درصد افزایش یافته است و تنها در یک هفته اخیر ۸۰ تن برنج در انبار‌ها ذخیره کرده‌ایم.

وی از فعالیت ۳۰ پایگاه امداد جاده‌ای در مناطق مختلف استان با آمبولانس و نیرو‌های امدادی زبده خبر داد و گفت: از نظر ذخیره امدادگر بین المللی در سطح کشور و حتی بین‌المللی در حوزه هایی، چون امداد کوهستان، جاده‌ای و آواربرداری حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

منجم اتمام طرحهای نیمه تمام هلال احمر را اولویت کاری خود برشمرد و افزود: هفت طرح نیمه تمام پایگاه امدادی در شهرستان‌ها داریم که در هفته هلال احمر مناقصه آن‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: به تازگی مجوز ایجاد ۹ پایگاه جدید را گرفته‌ایم و تا دو سال آینده ظرفیت این پایگاه‌ها در استان حداقل ۵۰ درصد افزایش می‌یابد و از سوی دیگر نیازمند نوسازی ۸۰ دستگاه از ناوگان خودرویی هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌ شرقی خاطرنشان کرد: پایگاه امدادی شمال غرب کشور در سعید آباد مهم‌ترین چالش هلال احمر استان است که بیش از ۱۵ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد و سعی می‌کنیم با جذب اعتبار مناسبی این طرح را به سرانجام برسانیم تا علاوه بر اینکه صاحب بزرگترین پایگاه امدادی کشور شویم، بتوانیم در سطح منطقه‌ای نیز حرف‌های زیادی در حوزه امدادی برای گفتن داشته باشیم.

منجم اعضای فعال این مجموعه را ۲۲ هزار نفر در بخش جوانان و هشت هزار نفر در بخش داوطلبان و نیروی امداد کشیک جاده‌ای را یک هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: معاونت جوانان در واقع درگاه ورودی نیرو‌های هلال احمر است که ظرفیت اصلی و غنی مجموعه در حوزه منابع انسانی محسوب می‌شود و معاونت داوطلبان نیز رابط نیاز نیازمندان با توان توانمندان و حلقه وصل هلال احمر با مردم و خیران است که از همین طریق رمضان امسال ۱۹ میلیارد تومان بسته معیشتی به دست خود مردم در استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه نگاه ما به بحث معاونت بهداشت و درمان انتفاعی نیست افزود: به دنبال کاهش آلام مراجعان و ارائه خدمات حمایتی در حوزه‌هایی مانند خدمات درمانی، دارویی، دندانپزشکی و توانبخشی هستیم به گونه‌ای که داروخانه هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی که جزء چهار داروخانه مرکزی استان است، در آینده نزدیک به صورت شبانه روزی خدمات رسانی خواهد کرد و خدمات دندانپزشکی نیز تا ساعت سه بامداد ارائه خواهد شد.

منجم اضافه کرد: در بحث امداد هوایی جزو هفت استان اول هستیم که بالگرد داریم و آماده خدمت رسانی به هموطنان است و در بخش آموزش‌های تخصصی نیز جزو استان‌های پیشتاز کشور هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در ماه آینده بخش شیمی درمانی را افتتاح می‌کنیم و از نظر تهیه دارو‌های شیمی درمانی مشکلی نداریم، همچنین درمانگاه زخم نیز در ماه‌های آینده راه اندازی می‌شود و در بخش توانبخشی سعی داریم خدمات ارزان به مردم  استان ارائه دهیم.

هر ساله روز “هشتم می” مصادف با “هجدهم اردیبهشت”، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در کشورهای مختلف جهان گرامی داشته می‌شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما