به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم‌زاده ظهر امروز در حاشیه بازدید از مناطق حاشیه‌نشینی اهر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به حضور یک‌روزه محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور به شهرستان اهر، از تشکیل کارگروه ویژه به ریاست فرماندار اهر در خصوص اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری خبر داد.

نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی هدف از اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری را بهبود کیفیت زندگی شهروندان عنوان کرد و گفت: اجرای این پروژه‌ها، گامی مهم برای رفاه همشهریان و بهبود وضعیت اجتماعی و رفاهی شهر به‌ویژه ساکنان مناطق حاشیه‌نشین است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بهسازی و ارتقاء زیرساخت‌های شهری و محله‌ای و توسعه فضای شهری اهر از مهم‌ترین مسائل مطروحه بود و در جریان این سفر یک‌روزه از تعدادی از پروژه‌ها به‌صورت میدانی بازدید شد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های بازآفرینی در سطح شهرستان اهر افزود: با تقسیم عادلانه امکانات در سطح شهر و توزیع متوازن زیرساخت‌ها، شاهد تحقق عدالت اجتماعی و بهره‌مندی همه مردم از امکانات شهرستانی خواهیم بود.

محرم‌زاده بیان داشت: تأمین اعتبار موردنیاز برای نوسازی بافت‌های فرسوده و تخصیص بودجه لازم برای توسعه زیرساخت‌های شهری و زیباسازی فضای شهری از مسائل مطرح‌ شده به معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری بود.

وی ادامه داد: توسعه خدمات شهری، کمک به تسریع در سنگ‌فرش پیاده‌روها، آسفالت‌ریزی معابر عمومی، ساماندهی زیربنایی شبکه‌های آب و فاضلاب و تقویت شبکه‌های برق‌رسانی و ارتقای شبکه ارتباطات و مخابراتی یازده محله شهر، تأمین قیر رایگان جهت آسفالت‌ریزی کوچه‌ها و معابر اهر اعتبارات ویژه روبنایی توسعه پارک‌ها و فضاهای سبز، مدیریت پسماند، تأمین امکانات ورزشی و بهداشتی از سایر موارد مطرح‌ شده بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های بازآفرینی گامی بلند برای ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان فهیم اهر است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم.