به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اصغر عابدزاده اندریان اظهار داشت: جوانان سرنوشت‌ساز هستند، جوان امیدوار، انرژی‌دار، رشدکننده در هویت، ترسیم‌کننده آینده است ولی هر جوان در قبال کشور خود وظایفی دارد و مسؤولان نیز در مقابل آنها وظایفی دارند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان افزود: بیکاری آبستن حوادث و ایجادکننده فاصله طبقاتی است؛ اعتماد را از بین می‌برد و پشتکار و همبستگی را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیکاری یکی از مهم‌ترین عوامل فقر است، تصریح کرد: این فقر است که بد است و باید جلوی فقر را بگیریم زیرا خود شخص فقیر که آدم بدی نیست.

عابدزاده  با بیان اینکه ۴۰ درصد عامل بیکاری عدم داشتن مهارت است، یادآور شد: کارآفرین مهم‌ترین افراد است که اشتغال ایجاد می‌کند و فقر را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه کارآفرین شاداب و جذاب و پر از احساس مسوولیت نسبت به کشور است، بیان داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی یعنی دانشگاهی است که مهارت‌افزا و شغل‌محور است.

عابدزاده اضافه کرد: رسالت اصلی این دانشگاه مهارت‌افزایی است و حدود ۷۰ درصد رشته‌ها کاردانی و ۳۰ درصد کارشناسی است و با شعار یک نفر یک شغل مهارت پیش می‌رود.

وی متذکر شد: حدود ۸۰ هزار نفر دانش‌آموخته از این دانشگاه در استان مهارت کسب کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه این دانشگاه موسسه خصوصی و انتفاعی نیست، گفت: انتفاع اجتماعی، نفع جامعه و خلاقیت جوانان در این دانشگاه ایجاد می‌شود.

وی اذعان داشت: رشته‌ها و دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی در خود صنعت و دستگاه اجرایی است و یک دانشجو از ابتدا در داخل صنعت قرار دارد.

عابدزاده به روز ثبت‌نام این دانشگاه در سال تحصیلی جدید اشاره و خاطرنشان کرد: این دانشگاه در ۱۱ رشته کاردانی و ۹۲ رشته کارشناسی از اول شهریور تا چهارم شهریور در آدرس اینترنتی سنجش آماده ثبت‌نام است.

منبع: فارس