به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، قرارگاه جهادی آبرسانی به روستاهای آذربایجان‌شرقی در جلسه روز سه شنبه همچنین اعلام کرد که عملیات آبرسانی به ۴۰ روستای آذربایجان شرقی نیز تا خرداد سال آینده به اتمام می‌رسد.

در جلسه قرارگاه جهادی آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه آبرسانی روستایی استان در ۲۰ سال اخیر در حال انجام است، تشریح شد؛ این طرح به صورت مرحله به مرحله اجرا می‌شود و پیگیر اضافه شدن ۵۵۰ روستای دیگر به جمع روستاهای هدف هستیم.

بنا بر اظهار مسوولان جلسه، علاوه بر این طرح ها، عملیات آبرسانی در ۱۵۰ روستا در نقاط دیگر آذربایجان شرقی با مشارکت خیران در حال اجراست.

استاندار آذربایجان‌شرقی: اصول فنی در طرح‌های آبرسانی روستاها رعایت شود

استاندار آذربایجان‌شرقی در این جلسه گفت: نظارت جدی و دقیق بر رعایت اصول فنی و مهندسی در اجرای طرح های آبرسانی در مناطق روستایی باید صورت بگیرد.

عابدین خرم افزود: در این راستا دستگاه‌های مسئول به صورت مستمر، جدی و میدانی پیگیر تخصیص اعتبارات و حل مشکلات اجرایی پروژه‌ها باشند و تنها به مکاتبه با دستگاه‌های ملی بسنده نکنند.

وی بر بهره‌گیری از ظرفیت سدهای بهره‌برداری‌ شده برای حل مشکل آب شرب روستاها و شهرهای واقع در پایین‌دست آنها تاکید و اضافه کرد: این اقدام می‌تواند یک برنامه آینده‌نگرانه برای پایدارسازی وضعیت آب شرب مردم استان باشد و باید روند فعلی اجرای پروژه‌ها تقویت شده و تلاش کنیم تا پایان سال آینده همه پروژه‌ها تکمیل شوند.

خرم از شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی خواست تا همه روستاهایی که مشکل آب شرب دارند را شناسایی کرده و کار بزرگی که در حوزه آبرسانی روستایی شروع شده را محدود به روستاهای هدف نکند.

وی با تاکید بر تقویت روند اجرایی پروژه‌های آبرسانی به روستاهای استان، گزارش پیشرفت این پروژه‌ها را امیدوارکننده و مطلوب خواند و بر اتخاذ راهکارهای متنوع تامین منابع مالی و عدم توقف پروژه‌ها به‌ خاطر اعتبارات دولتی تاکید کرد

خرم ادامه داد: در شهرستان ورزقان از منابع شرکت مس سونگون و در سایر مناطق از ظرفیت‌های دیگر مانند بنیاد مستضعفان باید استفاده شود.

با حضور میدانی به دنبال تسریع در آبرسانی به روستاها هستیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست، با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با حضور میدانی و هماهنگی و پیگیری ستادی، نسبت به شتاب بیشتر پروژه‌های آبرسانی کمک کنیم، گفت: در این زمینه از تمام ظرفیت‌های مدیریتی استفاده خواهیم کرد.

جبارعلی ذاکری بر توجه بیشتر به جنبه‌های فنی این پروژه‌ها تاکید و اضافه کرد: رعایت اصول فنی برای پیشگیری از مشکلات دوره بهره‌برداری ضروری است.

محمد خانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هم گزارشی از آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های آبرسانی روستایی در استان ارائه کرد و گفت: پروژه جهادی آبرسانی به روستاهای استان در قالب سه مجتمع آبرسانی در شهرستان‌های ورزقان، هشترود، کلیبر و خداآفرین اجرا می‌شود که تاکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

از مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ روستای آذربایجان شرقی ۷۰۰ روستا مشکل آب شرب دارند.

منبع: ایرنا