به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی محرمی از برگزاری دومین جشنواره موسیقی فجر استانی خبر داد و گفت: در این جشنواره همزمان با سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر ۲۰ گروه موسیقی اجرا خواهند داشت.

وی اعلام کرد: این جشنواره بیست و هشتم بهمن ماه جاری آغاز شده و در چهارم اسفندماه با تجلیل از چهار تن از پیشکسوتان حوزه موسیقی انقلاب به کار خود پایان خواهد داد.

محرمی حمایت از گروههای موسیقی بومی را از اهم اهداف این جشنواره برشمرد و اظهار کرد: جشنواره یاد شده با هدف ایجاد نشاط عمومی و حفظ و اشاعه‌ی فرهنگ صحیح موسیقایی، در قالب اجرای گروه‌ها برگزار می‌شود.

براساس این گزارش گروههای شرکت کننده تبریز در این جشنواره از بیست و هشتم بهمن ماه جاری در سه سالن اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز، سالن استاد صیامی مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن تبریز و سالن اصلی مجموعه فرهنگی تربیت و شرکت کنندگان در شهرستانها نیز در مجتمع فرهنگی هنری ملکان، سینما فرهنگ میانه، مجتمع فرهنگی هنری عجب‌شیر و مجتمع فرهنگی هنری اسکو اجرا خواهند داشت.

دومین جشنواره موسیقی فجر استانی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی استان با همکاری معاونت هنری وزارت ارشاد، جشنواره موسیقی فجر، بنیاد رودکی، موسسه الف، کانون فرهنگ هنر و ادب آذربایجان و انجمن موسیقی ایران برگزار می‌شود.

سی‌ و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن تا سوم اسفند در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیر رقابتی برگزار می‌شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره است.

در این جشنواره استان گلستان با ۳۴ اجرا، آذربایجان شرقی ۲۰، کرمانشاه ۱۸، خراسان شمالی ۱۴، زنجان ۱۲، هرمزگان ۱۲، جنوب کرمان ۱۱، کهکیلویه بویراحمد ۱۱، مازندران هشت، همدان ۶، البرز و لرستان هر کدام پنج و گیلان با چهار اجرای صحنه‌ای حضور دارند.