به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد علیرضا بیگی در واکنش به مصاحبه رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس اسلامی در خصوص جزئیات نشست این کمیسیون با وزیر کشور پیرامون طرح عفاف و حجاب و حمایت اعضای کمیسیون از عملکرد وزیر کشور در مورد این طرح، گفت: آقای جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در مصاحبه اخیر خود بیان کرده که اعضای کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس حمایت خود را از اقدامات وزارت کشور در مورد طرح عفاف و حجاب اعلام کرده اند، اما از آنجایی که شفافیت آرا و نظر نمایندگان یک اصل است، لازم است توضیحاتی را در مورد جلسه کمیسیون با آقای وحیدی، وزیر محترم کشور را در جهت شفافیت به محضر مردم عزیز عرض کنم و دیگر نمایندگان عضو کمیسیون هم حق دارند نظرات خود را بیان کنند.
بیگی در ادامه اظهار کرد: به دلیل اعتراضم به شیوه عمل و نگرش رئیس شورای امنیت کشور (شاک) در مورد حوادث چند ماهه گذشته نظرات خود را اعلام کرده‌ام، از جمله اعتراضاتی که از طرف اینجانب به وزیر کشور اعلام شد، درباره نگرش نادرست وزیر کشور به اتفاقات اخیر بوده که دارای نقصان‌هایی اساسی است که منجر به وارد شدن خسارات غیر قابل جبران به سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران شده است. مواجهه وزارتخانه کشور به عنوان مسئول امنیت داخلی کشور با حوادث چند ماه گذشته جامعه از بنیان اشتباه بوده و موجب پیامد‌های ناگواری بعدی شده است.
وی ادامه داد: ورود موثر وزارت کشور به عنوان دستگاه مسئول ناظر بر عملکرد فراجا می‌توانست برای مردم التیام بخش باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: حتی قول تجدیدنظر در شیوه‌نامه منسوخ و ناصواب گذشته در برخورد با مساله حجاب می‌توانست باعث ‌امیدواری برای مردم شود و از پیش آمدن اتفاقات ناگوار بعدی جلوگیری کند.
بیگی به پایان ناآرامی ها در کشور اشاره کرد و افزود: دلیل خاتمه یافتن این حوادث اتمام انرژی اتفاقات است، نه جدیت وزارت کشور در نحوه برخود با مساله و حل آن و این نکته قابل توجهی است. متاسفانه بیگانگان از این نقصان عملکرد وزارت کشور موقعیت های زیادی برای تخریب جمهوری اسلامی ایران و تخریب بنیان های اخلاقی جامعه به دست آوردند.
وی ادامه داد: حوادث مربوط به مسجد مکی زاهدان که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان شد و حادثه حرم شاه چراغ (ع) هم متاثر از آن بود، ناشی از عدم تحلیل درست حادثه توسط وزارت کشور بود. اگر فهم درستی از مسائل وجود داشت، حادثه زاهدان اصلا رخ نمی داد. این نقصان در فهم درست مساله هم در بُعد پیشگیرانه و هم اقدامات بعدی که التیام بخش نبودند قابل مشاهده بود و متاسفانه وزارت کشور به جای فهم موضوع و حل مساله در پی کتمان این حوادث بود، تا با ورود نماینده مقام معظم رهبری به مساله با خانواده های آسیب دیدگان دلجویی شد و با مقصران برخورد شد.
بیگی خاطرنشان کرد: اما دستگاه عریض و طویل وزارت کشور با سازمان های مختلف تابعه خود نتوانسته به اندزه حجت الاسلام حاج علی اکبری صاحب تشخیص و اثرگذار شود. البته در این خصوص ایرادات جدی به کمیسیون امنیت ملی و امور داخلی مجلس هم دارم که کمترین اظهارنظر، موضع‌گیری و گزارش به مجلس حتی در قالب جلسه غیر علنی هم صورت نگرفته است. در اینجا به وزیر محترم کشور گفتم اگر من به جای شما با این وضعیت عملکرد، حتماً مستعفی می شدم.
وی در مورد عملکرد وزارت کشور در خصوص حادثه سفارت آذربایجان هم انتقاد کرد و گفت: روز روشن در قلب تهران به سفارت یک کشور حمله مسلحانه شده است و علی رغم دلجویی و تماس تلفنی از طرف رئیس جمهور با رئیس جمهوری آذربایجان و اقدامات سیاسی مناسب در این زمینه، وزارت کشور در مورد بررسی موضوع از لحاظ امنیتی مغفول مانده و بیشترین تمرکز بر روی انگیزه مهاجم مسلح شخصی بوده است که متاسفانه این مساله پیامد‌های منفی در قبال روابط دو کشور به دنبال داشته است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: همین ضعف و خطا‌ها در نگرش و تحلیل موضوعات مختلف عملکرد وزارت کشور را در حوزه های مختلف تحت تاثیر قرار داده است و اقدامات صورت گرفته در خصوص مساله عفاف و حجاب نیز علی رغم منزلت و ارزش حجاب نزد مؤمنان و دین‌داران، نه تنها موجب ارتقاء و تعالی حجاب نشده، بلکه حجاب را به یک موضوع سیاسی تبدیل کرده تا رسانه های معاند از آن برای ابراز مخالفت با نظام و ملت ایران بهره‌مند شوند.
احمد علیرضا بیگی اذعان داشت: وزیر کشور در ادامه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره عفاف و حجاب اشاره کرد که دستمایه اقدامات فراجا در این خصوص بوده است و من در این مورد از آقای وحیدی مستندات مطالبه کردم و ایشان در پاسخ به اظهار بی‌اطلاعی کرد و خود را مسئول عملکرد دولت‌های قبل ندانست و اظهار کرد من مسئول عملکرد خودم هستم!
وی ادامه داد: متاسفانه مدیریت امنیتی کشور با عملکرد خود مدام در حال تقویت اهداف تبلیغاتی و روانی دستگاه ها و رسانه های بیگانه است و با عملکردش فاصله خود را با مردم بیشتر می کند. من در این زمینه موضوع بازگرداندن خانواده آقای علی دایی از پرواز دوبی را مثال زدم که موجب راندن سرمایه های اجتماعی کشور به اردوگاه رقیب می شود. گفتم که آقای وحیدی! توجه داشته باشید در نتیجه همین ضعف نگرش شما تیم ملی ما در جام جهانی دچار حاشیه های پررنگ تر از متن شد و جمعی هم از باخت تیم ملی ابراز شادمانی کردند، اما وزیر کشور در این قسمت بیان کرد که اطلاع ندارد چه کسی هواپیمای حامل خانواده آقای علی دایی را بازگردانده است و بنده گفتم شما مسئول امنیت داخلی کشور هستید و نمی توانید از خودتان سلب مسئولیت کنید.
بیگی ادامه داد: به آقای وحیدی عرض کردم شما سازمان انتظامی کشور را با تمام مسئولیت‌های خطیری که برعهده دارد را درگیر موضوعی کرده‌اید که منجر به مستهلک شدن سازمان انتظامی کشور می‌شود و حل یک موضوع اجتماعی و رفتاری را دارید از رهگذر برخورد انتظامی، امنیتی و قضائی دنبال می‌کنید و نیروی انتظامی به اندازه کافی مشکلات و کمبود امکانات دارد و من در جریان محدودیت ها و مشکلات پلیس هستم.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای وزیر کشور در پایان اظهار کرد که دارای سابقه چهل ساله در حوزه امنیت است و من اطلاعات کافی ندارم و لذا قضاوت ناصحیح می کنم، به ایشان عرض کردم که سوابق من در حوزه انتظامی و امنیتی از ایشان کمتر نیست و اگر نقصی در اطلاعات هم باشد، ناشی از کم کاری وزارت کشور در ارائه گزارش به کمیسیون و مجلس است که اطلاعات لازم را در اختیار نمایندگان مجلس قرار نداده است و به ایشان تذکر دادم که همین مسائل را در نشست کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با اعضای شورای امنیت کشور تذکر دادم، اما ایشان در آن جلسه هم پاسخی نداشت و اعلام کردم اگر پاسخی در این زمینه دارند آماده ام در هر زمانی پاسخ ایشان را بشنوم.
بیگی در پایان گفت: به دنبال اظهارنظر رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در مورد حمایت اعضای کمیسیون از اقدامات وزارت کشور در حوزه عفاف و حجاب، لازم دانستم که این توضیحات را خدمت ملت عزیز ایران ارائه دهم.

منبع: نصر نیوز