به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیروس داودی روز شنبه در جمع خبرنگاران با قدردانی از تلاش جنگلبانان، محیط بانان و نیروهای مردمی برای اطفای حریق در این جنگل‌ها، گفت: با توجه به گستردگی سطحی آتش سوزی در منطقه، تعداد ۴۰ نفر از یگان واکنش سریع اداره کل منابع طبیعی به محل آتش سوزی اعزام شدند.

وی گفت: به رغم اینکه این آتش سوزی در همان ابتدا اطفا شد اما وزش باد موجب شروع مجدد آتش سوزی در منطقه شد.

داودی اظهار کرد: به دنبال شروع مجدد آتش سوزی در جنگل های ارسباران محدوده چایکندی، تعداد ۱۵ نفر از همکاران توسط بالگرد به محل آتش سوزی هلی برن شدند و به همراه هشت نفر از کارکنان محیط زیست، اقدام به خاموش کردن آتش کردند.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی پس از سه روز در ساعت ۱۷ چهارشنبه گذشته به طور کامل اطفا و پوشش علفی و مرتعی این منطقه بیشترین خسارت را دید.

همچنین به گفته «محمد باقر هنربر» مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز این آتش سازی با همکاری و تلاش ایثارگرانه نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، نیروهای مردمی، بسیج، مس سونگون و فرمانداری های خداآفرین و ورزقان و با استفاده از ۲ فروند بالگرد آبپاش و هلی برد در مناطق جنگلی ونستان و چایکندی در مرز بین شهرستان های خداآفرین و ورزقان به طور کامل اطفا شد و خسارت مختصر بوده است.

۲ بالگرد آبپاش و کمک رسان از تبریز و تهران اطفا حریق جنگل های یاد شده را انجام دادند.

ونستان در ورزقان و چای‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیزمار شرقی بخش خداآفرین شهرستان کلیبر واقع شده‌است.

منبع: ایرنا