به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی زاده در جلسه ستاد بحران شهرستان اهر گفت: برای جلوگیری از انتقال هرگونه بیماری و به خصوص بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان لازم است تمامی ادارات همکاری نمایند و جلوی حمل و نقل غیر مجاز هرگونه دام و مرغ زنده در جاده‌های مواصلاتی شهرستان اهر گرفته شود.

وی افزود: برای جلوگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان لازم است مرغداری‌های صنعتی شهرستان اهر در برابر این بیماری و در روستاها نیز پرندگان سنتی در برابر بیماری نیوکاسل واکسینه شوند.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به فصل مهاجرت پرندگان خواستار کنترل سدها، تالاب‌ها و زیست گاه‌ها و همچنین کنترل بازار فروش پرندگان سنتی برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان شد.

وی همچنین بر آموزش مرغداران از سوی جهاد کشاورزی و در روستاها از سوی دهیاری‌ها و بهورزان و اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی در ارتباط با پیشگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان تأکید کرد.

غنی زاده با بیان اینکه خوشبختانه در شهرستان اهر موردی از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است گفت: در صورت مشاهده بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان لازم است اداره دامپزشکی با هماهنگی مراجع قضائی و همکاری ادارات جهادکشاورزی، محیط زیست، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شهرداری، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج نسبت به معدوم سازی طیور و پرندگان بیمار اقدام نمایند.