به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران درباره آغاز حج عمره گفت: موانع عمره مفرده با اعزام هیئتی از بانک مرکزی و سازمان حج و زیارت به عربستان برداشته شده و در روزهای آینده فراخوان ثبت‌نام آن انجام می‌شود تا اعزام زائران را شروع کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دستور رئیس‌جمهور برای تأمین مالی طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی کتابخانه‌های کشور از سوی سازمان برنامه خبر داد و رفع موانع حج عمره هم گفت: سازمان حج و زیارت، فراخوان ثبت نام خواهد داد تا بتوانیم اعزام زائران را در اسرع وقت آغاز کنیم.

اسماعیلی همچنین در واکنش به حاشیه‌های یک مراسم هنری در روزهای اخیر، گفت: این اصلاً پذیرفته نیست که بخشی بخواهد قانون را اجرا کند و بخش دیگری همکاری نکند. زیرا دولت یک ید واحده است به همین دلیل وزیر کشور دعوت کرد و من در اجلاس استانداران سراسر کشور شرکت کردم.

وی افزود: آنجا از همکاری دوستان گزارش‌هایی را ارائه کردیم و اعلام کردم که برای اجراهای هنری در همه استان‌ها آمادگی داریم. آن چیزی که برای ما خط قرمز است، اجرای قانون است. کسی حق ندارد قانون را معطل و تفسیر به رأی کند.

منبع: مهر