به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی سلیمانی در گفت‌وگویی در خصوص مشکلات صنعت فرش استان، اظهار کرد: اجرای پیمان سپاری ارزی صادرکنندگان، نوعی تحریم داخلی محسوب می‌شود. به دلیل تحریم‌های خارجی و داخلی با کاهش صادرات فرش دستباف مواجه هستیم و اگر پیمان سپاری ارزی کاهش و یا لغو نشود، شاهد کاهش صادرات از مبادی رسمی کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به نقش اساسی آذربایجان شرقی در تامین مواد اولیه فرش، از تامین ۳۵ درصد ابریشم کشور در استان خبر داد.

وی تصریح کرد: فرش، هویت و اصالت آذربایجان و ایران است و با توجه به این اصالت، این فراز و نشیب، موانع و مشکلات حوزه فرش حل خواهد شد.

سلیمانی، نگاه مسئولان نسبت به صنعت فرش را از منظر مسئولیت و وظیفه اجتماعی قلمداد کرد و گفت: ما همواره در تلاش برای حل مشکلات و موانع موجود صنعت فرش آذربایجان که ۹ نشان جغرافیایی ثبت جهانی شده دارد، هستیم.

وی تاکید کرد: پیگیری بیمه قالیبافان، دوره‌های آموزشی، ثبت نشان‌های جغرافیایی، مالیات، خانه خلاق و مطالبه‌ی دغدغه و مشکلات جامعه فرش از استانداری، فرمانداری و شورای اسلامی کلانشهر تبریز  از جمله وظایف اداره فرش سازمان صمت در استان است.

وی، آذربایجان شرقی را قطب تولید و توزیع فرش در کشور عنوان کرد و افزود: وجود بیش از ۲۰۰۰ فروشگاه فرش دستباف و ۴۰۰ واحد تولیدی، کارگاه‌های فرشبافی و نساجی، ظرفیت و پتانسیلی مناسب برای آذربایجان شرقی است که حدود ۸۰ درصد از تولید و توزیع فرش نیز در این استان انجام می‌گیرد.

منبع: ایسنا