به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدجعفر عظمایی به رتبه دوم استان در راه اندازی و ایجاد واحد‌های جدید در کشور اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۶۵ طرح توسعه‌ای واحد‌های صنعتی با سرمایه‌گذاری حدود ۵۶ هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای حدود ۶ هزار نفر راه اندازی شده و استان، رتبه سوم کشور را در راه اندازی طرح‌های توسعه‌ای دارد.

وی بیشترین واحد‌های صنعتی راه‌اندازی شده را در شهر‌های تبریز، آذرشهر، شبستر و بستان آباد عنوان کرد و افزود: بیشترین واحد‌های ایجادی در گروه‌های صنعتی محصولات از لاستیک و پلاستیک، محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها، ساخت مواد و محصولات شیمیائی، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات و محصولات فلزی فابریکی است.

مدیرکل صمت استان افزود: بیشترین واحد‌های راه اندازی شده در زمینه توسعه واحد‌های تولیدی در گروه صنعتی محصولات از محصولات غذائی و آشامیدنی‌ها، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیائی و فرآورده‌های حاصل از نفت است.

عظمایی ادامه داد: همچنین بیشترین واحد‌های صنعتی راه‌اندازی شده در حوزه توسعه واحد‌های تولیدی، در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر، شبستر و بستان آباد است.

وی با اشاره به احیای ۳۰ واحد صنعتی در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی استان و بازگشت به اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر گفت: در بیش از ۹۵ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به پرونده بیش از ۵۸۰ واحد تولیدی رسیدگی شده است و ۱۵ فقره جواز تاسیس فنی و مهندسی، چهار فقره پروانه فنی و مهندسی و ۹ فقره پروانه تحقیق و توسعه نیز در هشت ماه گذشته در استان صادر شده است.

آذربایجان شرقی با بیش از چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی از قطب‌های اصلی کشور به شمار می‌رود و پیشینه فعالیت‌های صنعتی آن به بیش از نیم قرن قبل می‌رسد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما