به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهدی نعمتی گفت: شهرستان پرآوازه ورزقان به لحاظ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی جایگاه بسیار والایی دارد ولی متاسفانه در سال‌های گذشته آنگونه که باید رشد و توسعه پیدا نکرده است.

‎وی ادامه داد: خوشبختانه در دوران دولت فعلی اقدامات بسیار اثرگذار و توسعه محوری در شهرستان استارت خورده است که از این حیث شهرستان ورزقان را به یکی از عظیم‌ترین کارگاه‌های صنعتی کشور تبدیل کرده است.

‎نعمتی با اشاره به موفقیت‌های اخیر صنایع مس سونگون، تاکید کرد: قطعا سهم صنایع مس در این توسعه بی‌نظیر و کم نظیر خواهد بود و هر مجموعه‌ای که بتواند در این توسعه و رشد نقش آفرینی کند قطع به یقین از محاسن و ویژگی‌های آن در آینده بهره‌مند خواهد شد.

‎وی ادامه داد: استراتژی توسعه منطقه بر نقش آفرینی در شمالغرب کشور، منطقه و حتی کشوهای اوراسیا و اروپایی ترسیم شده است چرا که بر اساس ظرفیت‌های موجود ترسیم این آینده کاملا ملموس و دست یافتنی است.

‎وی با اشاره به فعالیت ۲۴ واحد صنعتی در شهرک صنایع پایین دستی مس ورزقان، افزود: هشت کارخانه‌ای هم که غیر فعال شده بود با ایجاد انگیزه در بخش خصوصی دوباره احیا شده و مشغول فعالیت هستند، در حال حاضر بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در این شهرک سرمایه گذاری شده است.

‎فرماندار ورزقان با اشاره به آغاز عملیات احداث کمپ ورزشی باشگاه سونگون در ورزقان اظهار کرد: با تکمیل این کمپ در آینده نزدیک این منطقه به یکی از اصلی‌ترین کمپ‌های تیم‌های ورزشی در سطح ملی و بین المللی تبدیل خواهد شد که این خود در کنار ایجاد اشتغال، توسعه را به همراه دارد.

‎وی عنوان کرد: با بهره‌برداری و ایجاد ارزش افزوده از معادن ارزشمند منطقه ارسباران در آینده نزدیک این منطقه نقش پیشران توسعه اقتصادی شمال غرب کشور را در دست خواهد گرفت.

منبع: ایسنا