به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی در دیدار با اهالی محله شله بران با اشاره به اینکه مشکلی اصلی مردم و خانواده های شهرستان اهر و هریس همانند سایر نقاط کشور بیکاری جوانان و فقر است، اظهار داشت: اصلی ترین مشکل شهرستان های اهر و هریس بیکاری جوانان علی الخصوص قشر تصحیل کرده بوده که نسبت به سایر شهرستان ها درصد بیکاری جوانان این شهرستان ها متفاوت است.

وی با اعلام اینکه در جامعه فقر وجود دارد و این فقر یقیناً جدا از بیکاری نیست، افزود: با توجه به اینکه فعلا در ادارات دولتی امکان اشتغال تمامی جوانان فراهم نیست و دیگر امکان جذب نیرو فراهم نیست، راهکاری که می توان بر این مشکلات و معضلات غلبه کرد، سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

نماینده اهر و هریس در مجلس یکی از موانع اصلی توسعه منطقه ارسباران و به خصوص شهرستان های هریس و اهر را جاده اهر – هریس – تبریز عنوان کرد و گفت: اگر بزرگراه اهر – هریس – تبریز تکمیل نشود، توسعه منطقه سرعت نمی گیرد و عدم حضور گردشگر و مسافر در منطقه نیز به خاطر ترس از حوادث رخ داده قبلی است.

عبدالهی تأکید کرد: به اعتقاد سازمان برنامه و بودجه، بزرگراه اهر – هریس – تبریز جزو معدود پروژه هایی می باشد که هر اندازه پیمانکاران بخواهند دولت راضی به پرداخت هزینه است و مسئولان به این نتیجه رسیده اند که باید این بزرگراه تکمیل شود.

وی با بیان اینکه هر کسی در شهرستان های هریس و اهر سرمایه گذاری و کارآفرینی برای جوانان بیکار کند، از آن ها حمایت می کنم، گفت: بنده در حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان می توانم مدعی باشم که تا به حال به اندازه من کسی پیگیر مسائل و مشکلات صنعت گران، کارآفرینان و سرمایه گذاران نبوده است و وقتی از کارگاه تولیدی و کارخانه ای بازدید صورت میگیرد، از این طریق حداقل بخشی از مشکلات واحدها را شناسایی و برای حل مشکلات آن ها پیگیری می کنیم.

نماینده شهرستان های اهر و هریس با ذکر اینکه عمده مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اهر از سختگیری های گاهاً بی مورد ادارات نشأت می گیرد، بیان کرد: متأسفانه برخی تفکرات غلط و رویکردهایی که سرمایه گذاران و کارآفرینان را فراری می دهد، بر ادارات و بانک ها حاکم است و اکنون همین تفکرات غلط موجب شده تا استان آذربایجان شرقی از نظر صنعت در رتبه هشتم کشور قرار بگیرد.

بیت الله عبدالهی در ادامه ابراز داشت: یکی از راه هایی که می توانیم بر معضل بیکاری فارغ آییم، توسعه بخش صنعت، کشاورزی، دام پروری و ایجاد زیرساخت هاست.

وی در پایان با تأکید بر اینکه شهرداری اهر در آستانه عید نوروز برای تأمین حقوق و مزایای کارکنان به لحاظ نبود منابع مالی با مشکلاتی روبرو است، خاطرنشان کرد: همه انتظار دارند در شهرداری اهر نامه ای بگیرند و مشغول به کار شوند ولی این در حالی است که شهرداری اهر با ۳۰۰ نیروی کار مازاد، در تأمین حقوق کارکنان مشکلات عدیده ای دارد.