به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه شورای اداری شهرستان اهر با بیان اینکه تمامی ادارات موظف به پاسخگویی به افکار عمومی و مراجعه کنندگان هستند، گفت: بایستی مسئولان ادارات و نهاد ها برای تکریم ارباب رجوع و پرهیز از کاغذ بازی های بی مورد گامهای عملی بردارند.

وی افزود: حل مشکلات مردم و تلاش برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب جز وظیفه مسئولین و ادارات مطبوعه می باشد که باید با ارائه ساز و کارهای عملی در خدمت بیشتر به مردم و جلب رضایت آنها به عنوان ولی نعمتان انقلاب، قدم‌ های اساسی برداشته شود.

فرماندار اهر تاکید کرد: جلب اعتماد عمومی وظیفه همه مسئولان بوده و باید با کریم شهروندان و مراجعان به ادارات امید و اعتماد مردم به نظام و انقلاب را بالا ببریم.

محمودی در ادامه با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر، برودت هوا باعث سرمازدگی محصولات کشاورزی بخصوص محصولات باغی اهر در سطح بیش از ۶۸۰۰ هکتار شده است، گفت: این حادثه غیر مترقبه باعث شد بالغ بر ۱۶۲ میلیارد تومان خسارات به کشاورزان تحمیل شود و زحمات یکساله آنان امسال هدر برود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه پرداخت ناچیز بیمه در مقابل حجم خسارت ها باعث شده که کشاورزان رغبتی به بیمه محصولات خود نداشته باشند که امیدواریم با اصلاح  آیین نامه و افزایش پرداختی ها در خسارات مختلف بتوان حداقل قسمتی از خسارات وارده به کشاورزان را جبران کرد.

رئیس شورای اداری شهرستان اهر ادامه داد: انتظار داریم دولت و مسئولان ذیربط با ارائه راهکارهای لازم در قبال خسارات وارده نسبت به استمهال و تمدید وام دریافتی و پرداخت وام معیشتی، حداقل قسمتی از دغدغه های باغداران اهری را مرتفع کنند.

فرماندار شهرستان اهر همچنین از سختگیری بانک‌ های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال‌ زایی و طرح‌ های تولیدی صنعتی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه آیین‌ نامه‌ های سختگیرانه باعث شدند اکثر مراجعان به دریافت تسهیلات بانکی موفق به دریافت تسهیلات بانکی نشوند.

زاهد محمودی در قسمتی دیگر از سخنان خود تقویت زیرساخت‌ های گردشگری را از نیازهای اساسی شهرستان اهر برای رونق اشتغال و سرمایه‌ گذاری برشمرد و افزود: همه ادارات موظفند در حل مشکلات سرمایه‌ گذاران و کارآفرینان گام‌ های عملی بردارند و با هر اداره‌ ای که برای این قشر خدوم و تلاشگر مشکل تراشی کند، برخورد خواهد شد.

وی همچنین بر نظارت بیشتر شهرداری برای ساخت‌ و سازهای غیرمجاز تأکید کرد و افزود: اگر در مراحل اولیه نتوانیم برخورد جدی کنیم قطعاً شاهد توسعه حاشیه‌ نشینی و بروز مشکلات مختلف خواهیم بود.

رئیس شورای اداری شهرستان اهر در پایان از دست اندرکاران ستاد تسهیلات سفر نوروزی شهرستان و ادارات مرتبط قدردانی کرد و گفت: امسال تلاش‌ های قابل توجهی برای استقبال از میهمانان نوروزی با برنامه‌ های متنوع انجام شد که طی این تلاش ها شهرداری اهر را به علت تلاش مضاعف در فراهم کردن امکانات لازم برای استقبال از نوروز با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری به عنوان دستگاه برتر ارائه خدمات نوروزی سال ۱۳۹۷ در شهرستان اهر انتخاب کردیم.