به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ رضا کریمی نژاد، روز شنبه در گفت و گویی با اشاره به ممنوعیت ورود و خروج در تمامی ورودی های ۱۸ شهرستان استان با وضعیت قرمز و نارنجی از یکم تا چهاردهم آذر، افزود: از زمان اجرای این طرح در راستای مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا، ۱۲ هزار و ۸۰۰ خودرو نیز تذکر دریافت کرده و ۱۳ هزار و ۳۰۰ خودرو نیز به مبدا خود برگشت داده شدند.

وی با بیان اینکه پلیس با تمام توان با همکاری نیروهای انتظامی و جمعیت هلال احمر و راهداری برای اعمال محدودیت ها پای کار است، اظهار داشت: تا اطلاع ثانوی خروج خودروهای بومی پلاک شخصی از شهرهای نارنجی آذربایجان شرقی و نیز ورود خودروهای غیربومی با پلاک شخصی به این شهرها ممنوع بوده و متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه می شوند.

رییس پلیس راه آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس اعلام مسوولان شهرستان های اسکو، اهر، شبستر، عجب شیر، مرند، ملکان، میانه، هریس، بناب و تبریز از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز و شهرستان های آذرشهر، بستان آباد، جلفا، چاراویماق، سراب، کلیبر، مراغه و هشترود نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

سرهنگ کریمی نژاد، ادامه داد: خروج خودروهای بومی با پلاک شخصی از شهرهای دارای وضعیت قرمز آذربایجان شرقی و ورود خودروهای غیربومی با پلاک شخصی به این شهرها ممنوع بوده و متخلفان با جریمه یک میلیون تومانی مواجه می شوند.

وی یادآوری کرد: در آذربایجان شرقی در ۴۴ نقطه از ورودی ها و خروجی های شهرستان های دارای وضعیت قرمز و نارنجی، پلیس راه، نیروی انتظامی و هلال احمر برای اعمال محدودیت ها مستقر هستند.

منبع: ایرنا