به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، وحید شادی نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: صبح امروز طی ۲ عملیات در شهرستان های اهر و اسکو ۲ مادر باردار به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی در تشریح این ماموریت‌ها افزود: ساعت ۸:۰۰ صبح امروز پنجم دی‌ماه با دریافت گزارش مادر باردار در روستای پارچه قشلاقی شهرستان اهر تیمی متشکل از اورژانس و امداد و نجات هلال احمر راهی جاده‌های برفی و صعب‌العبور شد و پس از سه ساعت توانستند مادر ۱۹ ساله را برای ادامه اقدامات درمانی به بیمارستان باقرالعلوم (ع) اهر انتقال دهند.

شادی‌نیا ادامه داد: در ماموریت دیگری حوالی ساعت ۹:۳۰ صبح  در روستای آغجه کهل شهرستان اسکو و پس از دریافت گزارش، تیم مشترک امدادی و یک تیم پشتیبان اورژانس عازم روستای مذکور شدند و مادر ۳۱ ساله برای اقدامات لازم به بیمارستان امام خمینی (ره) اسکو انتقال داده شد.

رئیس هلال احمر خدا آفرین هم گفت: به دنبال گزارش اورژانس مبنی بر ضرورت امدادرسانی به زن باردار در روستای دیش گدیگی بخش منجوان در خداآفرین و قطع راههای ارتباطی جاده‌ فرعی کلاله به حسن بیگلو به دلیل برف و کولاک،  نیروهای امدادی اورژانس و هلال احمر  پس از ساعت ها تلاش به محل زندگی زن باردار رسیدند.

عبادت عبدلی افزود: با کمک ماما نوزاد متولد شد و با تشخیص ماما نیاز به  انتقال مادر و نوزاد به مراکز درمانی نشد .